Waarom krijg ik stress als ik te lang of overdag in bed lig?

Terwijl er niks aan de hand is en als ik opsta is de hoofdpijn en stress weg.

1.4K
tinus1969
5 maanden geleden
Waar heb je precies last van als je overdag in bed ligt? Stress is nogal breed: hoofdpijn, hartkloppingen?
tinus1969
5 maanden geleden
Je slaapt goed, zonder ‘stress’?
Ritsuka
5 maanden geleden
Wat versta jij onder 'stress' gevoel?
gerardploeg
5 maanden geleden
hartkloppingen rn paniekaanvallen
tinus1969
5 maanden geleden
Heb je het idee dat je van alles MOET doen?
Ritsuka
5 maanden geleden
Heb je dat ook als je rustig op de bank zit?

Antwoorden (1)

Lang slapen kan effect hebben op de neurotransmitters in je brein. Dit zorgt ervoor dat jouw serotoninegehalte daalt, wat hoofdpijn kan veroorzaken. Serotonine draagt bij aan het reguleren van de stemming. Een verlaagde hoeveelheid serotonine kan niet alleen leiden tot depressieve gevoelens, maar ook paniek en angst veroorzaken.

Een andere reden kan zijn dat je lichaam te lang in dezelfde houding heeft gelegen.

In beweging komen bij daglicht, en dan met name in de natuur, helpt om je serotoninegehalte weer op peil te krijgen.
Amadea
5 maanden geleden