Als je een bijholte ontsteking hebt is het dan verstandig niet te lang buiten te zijn?

|Ik heb een bijholte ontsteking en mijn temperatuur was om 6 uur 38.1 is het dan verstandiger om binnen te blijven? Ik zou eigenlijk naar een voetbal wedstrijd , waar ik 3 kwartier voor het beginnen aanwezig moest zijn dus al met al in totaal ongeveer 3 uurtjes buiten zitten. Verder ook helemaal niet fit spierpijn,hoofdpijn keelpijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (1)

Even een paar uurtjes naar buiten kan echt geen kwaad, een bijholte ontsteking wordt veroorzaakt door een bacterie of een virus en komt vaak gelijktijdig met een verkoudheid en verminderde weerstand.

Hoe verhelp je een bijholte-ontsteking?

Hierbij enkele tips om een bijholteontsteking te verzachten en te genezen:
• Zorg voor voldoende rust, voldoende beweging en een uitgebalanceerd dieet voor een optimale weerstand.
• Gebruik neusdruppels of neusspray om het slijmvlies te doen slinken.
• Leg een warmtekompres op de ontstoken holten.
• Neem wanneer nodig paracetamol om de pijn te stillen.
• Snuit je neus niet te vaak en vooral niet te hard.
• Bij een bacteriële infectie kunnen antibiotica dienstdoen, maar deze zijn meestal weinig efficiënt en effectief.
• Stop met roken.