kan het kwaad om ongesteld te zijn en een blaasontsteking te hebben? ( tegelijk)

Ik heb een blaasontsteking en ik moet over een paar dagen ongesteld worden kan het kwaad om het tegelijk te hebben en kun je dan het beste een tampon gebruiken of maandverband?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
27.1K

Het beste antwoord

Het kan geen kwaad, ongesteldheid komt vanuit je baarmoeder, en blaasonsteking is vanuit je blaas/nieren.
Tampon of maandverband is je eigen keuze, de vagina opening is niet de plasbuis, dus dit heeft geen invloed.

Maar ga wel naar de huisarts voor een antibiotica kuur, te lang met een blaasontsteking rondlopen is niet goed.
In de tussentijd veel water drinken en cranberry/vitamine C pillen nemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie in je vragengeschiedenis dat je wel vaker blaasontsteking hebt gehad, en vooral na de seks.
Neem je wel de juiste voorzorgsmaatregelen? (Voldoende water drinken, uitplassen na de seks etc)
Indien je dit echt vaak hebt, zou ik met de huisarts overleggen wat je het beste kan doen, zo vaak blaasonsteking en antibiotica is niet zo goed voor je.
Ritsuka