Ik plas vaak maar 75 of 100 ml per keer en toch moet ik dan erg nodig. Is dit normaal?

Ik plas heel vaak op een dag. gemiddeld tussen de 15 en de 20 keer en ook snachts een paar keer. Nu heb ik een paar keer in een maatbeker geplast en als ik flink moet is het maximaal75 tot 100 ml. Dat lijkt me erg weinig.
Ik ben 31 jaar en heb 2 kinderen van 5 jaar en 2 jaar en ben niet zwanger en heb geen blaasontsteling of urineweginfectie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
is het bij de huisarts gecontroleerd dat het geen blaasontsteking is? want dat was wel het eerste waar ik aan moest denken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ongeveer hetzelfde,heel vaak plassen,de hele dag door, en dan heel weinig.
Bij mij is het ook geen blaasontsteking,wat iedereen dan gelijk denkt:/
De huisarts denkt dat bij mij m'n nieren niet goed functioneren,maar dat moet nog verder onderzocht worden.
Ik weet nu alleen nog dat het in mijn geval te maken kan hebben met afbraak van eiwitten door een slecht eetpatroon.
Dan krijgt je urine trouwens ook een soort lichte amoniakgeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Urine ruikt normaal maar heb wel regelmatig een beetje zeurende pijn links en recht onder bij mijn rug, bijna aan de zijkant. Dat zijn je nieren toch?
Ritsuka
11 jaar geleden
ja, volgens mij wel ja

Het beste antwoord

Je kan ook last hebben van een overactieve blaas. Ik herken jou klachten heel goed. Ik heb hiervoor bekkenbodem therapie gehad. Je blaas geeft dan bij een klein beetje urine al een signaal af dat je plassen moet. Met een plas training moest ik leren dat de blaas niet na bv half uur vol kan zijn, zo moest ik leren er minimaal een uur tussen te laten voor ik naar het toilet ging. Ik heb ook een site gevonden waar meer informatie op staat:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga eens langs je huisarts en vraag een brief voor de uroloog.
Misschien heb je wel last van een niersteen die voor de urine uitgang ligt.
Dan heb je inderdaad de drang hebben om te plassen terwijl er bijna niets komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga voor de zekerheid langs bij de huisarts maar het kan ook gewoon zijn door de hoeveelheid van je drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo
ga eens langs bij de huisarts en laat u eens een vingerprik bloed afnemen om te testen op suiker.
als uw lichaam niet voldoende insuline aanmaakt probeert uw lichaam de suikers kwijt te raken door veelvuldig plassen.
het is een heel simpel testje, doet ook geen zeer, maar dan is er wel gelijk een stuk zekerheid.
veel succes.