hoe kan ik op een snelle manier gezwollen voeten opnieuw "normaal" krijgen?

Ik heb al sinds dat ik jong was last van gezwollen voeten. heel vervelend, omdat mijn schoenen dan gaan spannen. Ik neem nu al schoenen die een maatje groter zijn, om plaats te hebben voor de zwelling, maar dan nog heb ik pijn. Wat ik meestal doe is naar een toilet gaan en mijn voeten spoelen met de doorspoeling. Niet erg hygiënische, I know, maar soms de enige weg om nog te kunnen gaan.
Zijn er makkelijker manieren om mijn voeten snel te laten ontzwellen? Of eventueel om voeten niet meer zo te laten zwellen?

Toegevoegd na 23 minuten:
ik bedoel dus op korte termijn als je aan het shoppen bent of aan het werken of zo. dus een product of zo dat ik kan gebruiken of iets anders. ik weet wel dat het helpt als ik mijn benen op een stoel leg maar op mijn werk kan ik dat echt niet doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je ook wat de oorzaak is?
liveisgreat
11 jaar geleden
Het is een familiekwaaltje, ze hebben alles onderzocht destijds maar vinden niets....
liveisgreat
11 jaar geleden
sorry, te rap geantwoord, het is VAAK een familiekwaaltje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, liveisgreat, bij ons is het ook een familiekwaaltje. Mijn grootmoeder had het, mijn vader heeft het en ik heb het ook.
Bij mijn grootmoeder was het wel in extreme mate.
Ik heb het echter nog niet laten onderzoeken dus ik weet het niet. er is geen enkele link met voeding. toen ik zoutloos at had ik het ook. toen in macrobiotisch at ook...
wij hebben gewoon allemaal moeilijke voeten : breed en opzwellend.
liveisgreat
11 jaar geleden
ik heb al een gel gebruikt van De Tuinen die voeten ietsjes doet afzwellen, maar helemaal normaal worden ze er niet van....
best neem je altijd schoenen mee die nog iets losser zitten en die je in het gegeven geval kan aandoen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vocht vasthouden is niet gezond, u kunt er beter nogmaals mee naar de huisarts gaan.
http://www.huidconsult.nl/portal/index.php/Huidziekten-A-Z/Huidziekten-L-t/m-O/Lymfoedeem.html
liveisgreat
11 jaar geleden
je kan misschien idd eens langs de huisarts gaan. even gecheckt bij mijn vader : in onze familie zetten de bloedvaten gewoon uit door warmte, dus niks oedeem. hopelijk is dat bij jou ook zo....
maar er kan ook iets anders aan de hand zijn natuurlijk... echter : panikeer nou maar niet direkt. als je het altijd al gehad hebt zal er in ieder geval geen acute erge aandoening aan de basis liggen. hier zijn misschien wel enkele leuke tips :)
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20090807_039

Antwoorden (1)

Zoutarm gaan eten. En als je een tijd hebt gestaan of gelopen daarna gaan zitten met je benen omhoog, zodanig dat je voeten hoger liggen dan waar je zitvlak zich bevindt.

Toegevoegd na 35 minuten:
Voorkómen is een betere manier. Als je aan het winkelen bent of nog lange tijd moet werken is er geen snelle methode om de voeten te laten slinken. Trek steunkousen aan voordat je de stad in gaat of naar je werk gaat. Die zijn te koop in medische bandagewinkels. Of nog beter: zoek via je huisarts uit wat bij jou de oorzaak ervan is en pak die aan!
Amadea