is het normaal dat de een operatiewonde na 14 dagen nog pijn doet en de zone rond de wonde gevoelloos is?

ik ben veertien dagen geleden geopereerd. sinds gisteren zijn de draadjes eruit en de pleisters eraf. Wat maakt dat ik nu geen (onder)broek kan dragen vermits de wonde (20 cm groot) van boven naar beneden loopt (dus alle modellen broek doen pijn).
bovendien is de zone rondom de wonde gevoelloos als ik erover wrijf...
is dat allemaal normaal en verandert die gevoelloosheid nog?
de verpleegster die de draadjes heeft verwijderd, zei dat er bovenaan de wonde een lichte infectie was, maar niks om ongerust over te zijn.

12.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik had na een operatie een plek die een jaar lang gevoelloos is geweest, kwam door zenuw die afgeknepen moest worden tijdens operatie.

Het beste antwoord

Dat is heel normaal. Pas na een hele tijd komt de gevoeligheid van de wondranden weer goed ( er zijn zenuwbanen doorgesneden) en dat alles nu pijnlijk of gevoelloos is, is heel logisch. Ik heb diverse operaties achter de rug en in de meeste gevallen merkte ik dat de pijn of gevoeligheid langzaam afnam. Bij zware buikoperaties kan je er nog jaren iets van voelen en bij oppervlakkige operaties soms haast niets en soms enkele maanden. De ontsteking moet uiteraard scherp in de gaten worden gehouden,dat spreekt voor zich.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet wel dat die gevoelloosheid (doof gevoel) normaal is. Ik heb twee keizersnedes gehad.. bij sommige komt het gevoel weer terug, bij mij dus helemaal niet. De eerste is 11 jaar geleden en de tweede 5 jaar geleden.. weg gevoel in de onderbuik. Nou.. we doen het er maar mee ;)