Ik heb mijn benen echt goed getraind en de dag daarna bij de cardio veel gerent en ik heb nu nog steeds pijn aan mijn kuiten, is dit normaal?

Benen trainen was op dinsdag. En cardio op woensdag. Ik heb veel kuitheffingen gedaan met 60 kilo,gesquat met 80 kilo, leg press met 200 kilo en lunges met dumbells van 16 kilo etc. Dit is mijn normale workout die ik om de paar maanden een beetje verander maar nu ineenkeer heb ik er last van tijdens het lopen.. Wat zou ik beter kunnen doen de volgende keer omzoiets te voorkomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het alleen raar, meestal is het na 2 dagen echt wel over. Misschien komt het omdat ik deze keer veel kuitheffingen gehad heb.

Antwoorden (2)

Ja, want je hebt erg zwaar getraind, en je lichaam geeft nu duidelijk aan rust nodig te hebben.
Kan best zijn dat dit nog een paar dagen duurt, dus even rustig aan met je benen.

Volgende keer niet krachttraining benen en hardlopen achter elkaar plannen, houd er 1 of 2 dagen tussen. Je spieren moeten de kans hebben om te rusten en herstellen, daar groeien ze uiteindelijk van.
Door ze continu te belasten beschadigen ze en kom je veel langzamer bij je uiteindelijke doel (wat meer spiermassa is, neem ik aan).
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wilde vandaag heel graag cardio doen (rennen op de loopband) dus dat kan ik beter niet doen?
Ritsuka
10 jaar geleden
Je hebt al pijn bij je benen, en je hebt ze al 2 dagen achter elkaar getraind, en nu wil je weer?
als jij graag je lichaam wilt overbelasten, met het risico op overtrainen of blessures, dan moet je vooral gaan hardlopen.. Je lichaam geeft aan (zoals ik al zei) dat het rust nodig heeft. Wacht tot de pijn weg is, doe wat anders in de tussentijd.
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.precisionnutrition.com/nutrition-recovery-problems
Goede voorbereiding , warming up o.a. strekoefeningen, cooling down, voldoende drinken. Melkzuur dat zich in de spieren ophoopt doordat er meer bijkomt dan dat er aangevoerd wordt moet weg. Spierscheurtjes (gaat vanzelf over) gebeuren ook vaak en daar is moeilijk iets tegen te doen.
Wacht een paar dagen tot de spierpijn over is voordat je weer intensief gaat bewegen. Als je begint voordat de spieren de kans hebben gehad om te herstellen, dan is de kans op blessures groot.