Hersenschudding! wanneer kan ik weer naar school?

Ik heb zondag met de handbal een hersenschudding opgelopen! ik ben nu al 3 dagen thuis van school! Ik wil morgen weer proberen naar school te gaan! Of is dit te vroeg? Ik hoef maar 2 uurtjes en mijn vader brengt me en haalt me ook weer op! En dan heb ik nog een vraag! Ik heb 2 jaar geleden ook een zware hersenschudding gehad die ik op had gelopen met skien! maar nu ben ik nogal vergeetachtig en kan dingen niet meer zo goed onthouden? is het mogelijk dat dat door die hersenschudding komt? en van die hersenschudding weet ik ongeveer 5 uur niet meer, kan dit ooit nog terugkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prbeer een minder "!"'s te gebruiken xD

Antwoorden (4)

ik weet niet of je een zware of lichte hebt gehad maar dat je er al eerder 1 hebt gehad vind ik toch wat zorgelijk
ik weet nog dat ik 3 weken binnen moest blijven zelf met en lichte hersenschudding in een donker kamer
en nee ik weet absoluut niets meer vanaf het moment dat ik thuis weg ging. aangereden werd tot aan het moment dat ik wakker werd in het ziekenhuis
dat moment weet ik nog heel goed raar wakker worden vreemd kamer waar was ik ???
Ze vertelden me dat ik wel bij was en sprak enzo
maar wat er die dag gebeurd is weet ik niet meer

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb wel al heel mijn leven daarna altijd een lichte vorm van hoofdpijn gehouden dus wees aub voorzichtig
met te snel weer te beginnen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja van de vorige keer herrinner ik me telkens flitsen! wat ik me pas echt weer herrinner is dat de dokter een infuus aan mijn hand maakte! maar de vorige keer heb ik ook onzettend overgegeven en moest toen een nachtje in het ziekenhuis blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me, als het een zware hersenschudding was geweest die ze zondag had opgelopen zat xxxanne nu echt niet achter een beeldschermpje hier op Goeie Vraag ;-) Dan kun je geen enkel licht verdragen, laat staan een beeldscherm met lettertjes ;-) Dikke plus voor je waarschuwing om niet te snel te beginnen, want dat is echt gevaarlijk inderdaad, zelfs bij een heel lichte hersenschudding.
Ik zou lekker thuis blijven tenzij de dokter toestemming geeft. je zegt dat je vergeetachtig bent, dit is niet best..... Ik wens je veel beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je terug naar school kan is voor iedereen verschillend. Vraag advies aan je huisarts.
Begin in ieder geval rustig aan. Misschien kun je je moeilijk concentreren op de les. Je kunt dingen niet meer zo snel als voor het ongeval of je vergeet details. Je merkt dat een rumoerige klas je irriteert of dat je er snel moe van wordt. Dit is normaal na een hersenschudding. Meestal gaat dit vanzelf over. Laat je docenten weten dat je een hersenschudding hebt.

In de periode kort na de hersenschudding kan je minder goed dingen onthouden. Maak je dus geen zorgen wanneer je een telefoonnummer of een naam van een bekende niet meer weet. Deze geheugenklachten verdwijnen na enige tijd vanzelf. Dus als jij na die eerste hersenschudding (2 jaar geleden) nog altijd geheugenklachten hebt, moet je daar zeker over praten met je behandelende arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal maar thuis blijven 3 dagen of meer want je weet me nooit je kan nog vergeetachtig zijn of je kan dan niet zo goed opletten dus 3 dagen of meer thuis blijven en op een ander manier je kan ook naar de dokter gaan veel beterschap en succes.