Wat te doen wanneer je altijd op het werk pas je grote boodschap moet doen, terwijl dat 's morgens thuis nooit lukt?

Ik heb deze week elke dag gehad dat mij 's morgens een grote boodschap doen, niet lukt. Zodra ik op mijn stageadres ben, krijg ik opeens ontzettend buikpijn en dit gebeurd over de dag verspreid nog zo'n 5 keer. Ik vind niets erger dan mijn grote boodschap doen op andere plekken dan thuis. Ik heb dit ook nog niet eerder gehad. Ik ga 's morgens expres een paar minuten eerder uit bed, zodat ik mijn grote boodschap kan doen, maar dan lukt het niet. Ik vind het vervelend, vooral omdat het me tegenwoordig elke dag overkomt. Als ik op google zoek, dan vind ik alleen maar antwoorden over stress, maar dat heb ik totaal niet. Ik heb een heel fijne stageadres waar ik nu al 6 weken ben. De mensen zijn fijn, ze doen niet moeilijk over 1 minuutje langer pauze en het werk is gewoon hartstikke leuk! Terwijl dit op mijn vorige stage totaal niet het geval was, dat was geen fijne stage en toen had ik ook nooit van die buikpijnaanvallen. Zodra ik thuis ben, ga ik naar de wc en is er ook niets meer aan de hand, dan lukt het wel gewoon.
Zou er een andere oorzaak kunnen zijn dan stress? Misschien omdat ik deze week mijn eisprong zou kunnen hebbben? Tijdens mijn menstruatie zijn mijn darmen ook van slag altijd, dan ben ik altijd aan de diarree. En het zou nu ongeveer 2 weken geleden zijn dat ik ongesteld ben geweest, ik heb ook heel veel afscheiding deze week, wat ik altijd heb rond mijn eisprong.
En zijn er misschien oplossingen? Afgezien van de grote boodschap doen op het werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

De stoelgang kan op gang worden geholpen door bewegen. Misschien dat je daarom pas op je stageadres moet, je bent dan al een poosje in beweging. Dus een oplossing zou kunnen zijn, als kost dat wel wat tijd: half uurtje eerder opstaan, alvast vanalles gaan doen, desnoods een ochtendwandelingetje maken. Dan heb je nog tijd om thuis naar de wc te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat een verhaal...:)
Hoe dan ook, als je moet, moet je. Daar doet niemand wat tegen...
Stress of schaam je je? Dat kan wel zo zijn maar ieder zijn poep stinkt!
Dus, let it go!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist omdat je je op dit stageadres zo op je gemak voelt,
moet je daar juist naar "het gemak".

Het is namelijk tamelijk ongezond om het zo vreselijk erg te vinden om ergens anders dan thuis te moeten poepen.

Dit is nu dus DE gelegenheid om te leren
dat dat NIET eng is.

Dus wat je kan doen is: er van leren.
Je geen zorgen maken.
Er voortaan ontspannen mee om gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. Ik herken het gevoel maar je moet er jezelf toch overheen zetten.
Je kunt, om jezelf te helpen, je ogen dichtdoen en jezelf zo goed mogelijk voorstellen dat je op je eigen wc zit. Probeer je alles in detail voor te stellen. Dan komt die drol vanzelf. Dit doe ik op vakantie altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi leerpunt voor de intervisie of een reflectieverslag ;)
Probeer 's morgens een kwartiertje eerder op te staan, en drink een of twee koppen sterke koffie. Dat werkt bij heel veel mensen laxerend. Misschien drink je op je werk wél (veel) koffie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan komen omdat je misschien niet eet s’morgens. Dan komt je spijsvertering pas op gang als je in beweging bent. Eet een stuk fruit of drink een geperste sinaasappel na het opstaan. Dat kan helpen om alles wat vlugger op gang te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat heel goed voor je stoelgang is 3 kiwi's op de lege maag.