Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb sinds vrijdagmiddag af en toe last van steken in mn linkerbovenbuik onder mn ribben, soms steekt het ook in mn onderrug. wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 31 minuten:
bovenbuik is meer .richting.long

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
695

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je darmen, je nieren of je inwendige geslachtsorganen.
En dat kan onschuldig zijn (eisprong, fout gegeten) of heel foute boel (nierstenen, beknelde darmlus).

Als de pijn aanhoudt, regelmatiger terugkomt of je krijgt er koorts bij ofzo, als de sodemieter naar de dokter. Als het al het hele weekend duurt, lijkt me dat sowieso verstandig - al is het maar om je gerust te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een spier zijn die geirriteerd is bij een bepaalde houding. Je milt zit daar en je maag ook. Misschien last van je maag? dat kan ook doortrekken tot in je rug. Het kan ook een peesontsteking zijn of een obsipatie want je dikke darm maakt op die plek een rare kronkel. Maar even langs de huisarts want die kan het beter beoordelen dan wij hier op goeievraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je verder nog andere klachten???Koorts of moet je vaker plassen dan anders.Lijkt of je klachten in de nierstreek zitten.Misschien moet je even een beetje urine opvangen en door de assistente van je huisarts laten nakijken.Misschien dat je een blaasontsteking hebt.
Het is altijd verstandig om bij klachten die wat langer aanhouden even je Huisarts te laten beoordelen,zoals jij het nu omschrijft denk ik het boven staande ,maar het is natuurlijk een groot gebied waarin je talloze diagnose zou kunnen stellen,blijft hier toch gokken he. En dat ïs niet verstandig met lichamelijke klachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding