wat kan ik doen tegen onderrugpijn na lang staan (16 jaar)?

als ik even sta (na een uur of 2 al) krijg ik pijn in mijn onderrug. volgens mij sta ik wel recht. ook voel ik snel pijn als ik in de stad rondloop. wat kan ik hiertegen doen? bepaalde buikspieroefeningen misschien. want op mijn leeftijd is dit natuurlijk niet normaal en ik heb nu een sta baantje achter dr kassa, dus dat word een beetje afzien..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sta je met je knieën op slot?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is op slot staan?

Antwoorden (7)

Ik had ook zo'n sta baan, stil staan is gewoon niet fijn voor je rug.
Waarschijnlijk sta je toch niet goed of ben je een beetje scheef. ;-)
(ik bedoel natuurlijk: zit er ergens iets niet goed)
Ik zou naar een fysiotherapeut gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi .

Toch even mee naar de huisarts gaan denk ik aangezien je een baantje hebt waarbij je veel moet staan .

Een kleine verschil in de stand vd heupen kan al pijn veroorzaken . metname bij schoenen /laarzen met hakken
Ik heb aangepaste inlegzolen hiervoor gekregen bij een orthopeed en het helpt mij wel .))

Merk het verschil direkt wanneer ik op hakken loop en de inlegzolen niet gebruik .((
(Het ging bijmij om maar 1mm verschil linker /rechter heup.)

hoop dat je hier iets aan hebt .
succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oefeningen zijn altijd goed om te doen, en dat kan je op een sportschool maar ook heel makkelijk thuis doen. Misschien is het een goed idee eens via je huisarts een afspraak te maken met een fysiotherapeut.

Je bent nog heel jong, dus als je al een verkeerde houding hebt, kan je die nog makkelijk afleren. Het is in elk geval heel goed als je er vroeg bij bent met dit soort klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je de verkeerde schoenen. Als ik het zo hoor is het wel verstandig om naar een podotherapeut te gaan. Die kan meten waar het probleem licht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een rubber mat staan kan helpen. Ook kan het zijn dat het werk achter de kassa voor jou te laag is?
Goede schoenen kunnen je helpen (je hebt nu van die schoenen met een ronde zool waardoor je automatisch je buik/rugspieren traint).
Afwisselen van been kan ook helpen. Dus eerst op je linkerbeen staan, dan op je rechterbeen staan.
Diep vanuit je buik ademen.
Als je pauze hebt niet onderuit gaan zitten maar rechtop zitten op een stevige stoel en niet de benen over elkaar slaan.

Het kan ook zijn dat er een zenuw bekneld zit door een overbelaste spier. Hier kan een manueel therapeut of een chiropractor je mee helpen. Kan nooit kwaad even naar toe te gaan.
Hoop dat deze tips helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je huisarts je doorverwijzen naar Mensendieck therapie. Hierbij kijkt een therapeut o.a. naar jouw houding en je bouw. Door middel van oefeningen en tips kan je er misschien iets aan veranderen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tijd lang hetzelfde probleem gehad en het heeft in die tijd mij humeur op de werkvloer aardig verziekt. Ik heb uit pure wanhoop een afspraak gemaakt met de fysiotherapeut en was na een paar afspraken al bijna volledig van het probleem af.