klik bij het slikken?

Als ik in bepaalde posities zit dan voel ik een klik in mijn strottenhoofd bij het slikken. Net of er 2 stukjes knars langs elkaar gaan.
Die ik dan mijn hoofd wat meer omhoog en slik dan is het weg. Net of er 2 stukjes knars langs elkaar gaan.

Nu vraag ik me eigenlijk af dit normaal is of dat ik toch eens naar de huisarts moet. Ik heb verder nooit keelpijn (alleen als ik verkouden word) en ook geen klachten als heesheid ofzo.

Toegevoegd na 39 seconden:
dat van die stukjes knars staat er dubbel, sorry

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.2K

Antwoorden (2)

Zo op het eerste gezicht lijkt mij dit heel normaal. Als je je hoofd voorover buigt, met je kin op je borst, is het bijna onmogelijk om te slikken. En bij mij, met mijn hoofd helemaal achterover, slikt dat ook niet echt lekker weg ;-)

De meest simpele oplossing is om te eten (en dus te slikken) in een natuurlijk houding. Dus niet achter de TV, of als je een boek zit te lezen.

Ik zou me hier geen zorgen over maken. Als je toch ongerust bent, vraag het eens aan je huisarts. De meeste huisartsen hebben een telefonisch spreekuur, en je arts kan d.m.v. 2 of 3 vragen heel goed bepalen of je even bij hem langs moet komen of niet. In 2 minuten weet je dan waar je aan toe bent, en je huisarts vindt het prima dat je dit even vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je keel rekt of juist 'invouwt', dus met je hoofd ver voor- of achterover, dan kun je soms het sluiten van het strottenhoofdklepje horen. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Maak je je zorgen: bel de huisarts en overleg.