Heb ik iets gebroken of gekneusd?

Ik was vandaag gevallen bij gym op mijn rechterarm.

Ik kan mijn linkerarm strekken, buigen en alles doen alleen vind ik het moeilijk om hem te spannen. is mijn arm dan nu gekneusd of gebroken?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ja sorry, ik bedoelde echt m'n rechterarm.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scherp Gideon!

Het beste antwoord

Kom eens dichterbij !
Nee, nog meer!!
Stroop je mouw eens op !
Zo ja !
Houdt nu je arm heel dicht tegen je beeldscherm aan !
Nee, iets hoger !!
Ja, ik zie het al !
Als dit morgen nog zo pijnlijk is, moet je even langs je huisarts !

Als je moest lachen, snap je misschien dat je zo'n vraag beter aan je dokter kunt stellen ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lieve schat,

Dat kan maar 1 iemand uitmaken en dat is je huisarts! Even naar de dokter toe, dus. Ik vind dit soort vragen niet passen bij GV.nl.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je arm is gebroken kun je deze in de meeste gevallen niet meer bewegen zonder pijn. Maar een kneuzing kan ook flink pijn doen. Een rontgenfoto kan laten zien of iets daadwerkelijk is gebroken. De huisarts zal eerste beoordelen of hier reden voor is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je arm gewoon kan buigen en strekken is het niet gebroken. Of het dan gekneusd is weet ik eerlijk gezegd niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan is je arm waarschijnlijk gekneusd..
als je arm gebroken is, zwellen in veel gevallen je vingers op na een paar uur..
mocht je morgen nog dezelfde klachten hebben neem dan contact op met je huisarts en die zal indien nodig, je doorsturen om een rontgenfoto te laten maken, om uit te sluiten dat je arm gebroken is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts bezoeken is altijd verstandig. Als je de arm nog kan bewegen kan je er van uitgaan dat hij niet gebroken is. Een botbreuk doet ook extreem veel pijn. Zo veel pijn dat je ook echt niet meer een vraag in kan typen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens maar het duurt wel een tijdje voordat de daadwerkelijke pijn optreed.( althans bij mij was het ca. 45 min) daarvoor voelde ik een lichte tinteling zonder besef dat beide botten in mijn onderarm eruit lagen :P
+
Tip voor als zoiets nog eens gebeurt, al wens ik je dat niet toe: als je hard valt, kan het slim zijn de plek die zeer doet te koelen. Dat voorkomt dat het weefsel teveel opzwelt.
Wat nu betreft: het hangt er vanaf of het om je boven- of onderarm gaat. Als je je bovenarm breekt, haal je het niet in je hoofd om 'm te buigen en te strekken.
In je onderarm zitten twee botten en je kunt bijvoorbeeld in 1 bot een breukje of barst hebben zonder dat je daar per se heel veel last van hoeft te hebben.

Zoals je het beschrijft klinkt het niet alsof er iets gebroken is, maar als je naar je huisarts gaat kan z/hij het bekijken en bepalen of er verder iets moet gebeuren of dat het vanzelf wel over zal gaan, en dan weet je in elk geval zeker hoe of wat.