Kan het kwaad als je vinger na een val pijn doet en er geen zwelling te zien is? Is mijn vinger gebroken?

Ik ben zojuist op mijn plaat gegaan met mijn scooter, en nu heb ik last van mijn vinger (het gedeelte bij mijn knokkel). Als ik mijn vinger buig doet het geen pijn, maar als ik met mijn andere vingers hem iets verder buig (Een manier die ook gebruikt word om vingers te laten knakken) doet het superpijn. De pijn zit echt onder mijn knokkel. Kan dit kwaad? Ohja, er is geen zwelling te zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Het feit dat je hem nog kan buigen en dat het niet pijn doet, zal betekenen dat hij niet gebroken is. Maar dat kan ik natuurlijk niet zeker weten. Hij is nog niet dik. Maar omdat het net gebeurt is zou ik hem toch koelen, om het te voorkomen. Verder je vinger rust geven. Dat betekend niet meer de bewegingen maken, zoals je hierboven hebt beschreven. Als het na een paar dagen niet minder en zelfs erger wordt naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is dat platje. Niet meer bewegen dan nodig is. En huisarts als het erger wordt.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Siska!