Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je direct na het vullen van een gaatje bij de tandarts een sigaret roken?

als je uiteraard eerst de praktijk ben uitgewandeld.

kon dit op google niet vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
20.6K
Rieneke1
9 jaar geleden
Toen ik nog rookte was het eerste wat ik na een tandartsbehandeling deed, een sigaret opsteken. Nooit problemen mee gehad mbt de tanden en kiezen.
Het rookt alleen erg moeilijk als je een verdoving hebt gehad.
Ritsuka
9 jaar geleden
volgens mij is het alleen niet goed als er echt een wond is, dan stolt het minder goed
Cryofiel
9 jaar geleden
Vraag het je tandarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rieneke,hahaha komt mij heel bekend voor ;-) Het kan inderdaad voor de vulling geen kwaad maar voor de rest ........ zeg ik als kettingrookster ;-)
Z512099
9 jaar geleden
Mijn tandarts zegt dat roken nefast is voor tanden en tandvlees.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is nefast?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Waarschijnlijk betekent dat slecht. Mijn tandarts zegt alleen dat je er aanslag van kan krijgen en dat het ongezond is. Maar ze rookt zelf ook. Ik heb direct na het trekken van mijn verstandskiezen gerookt...wat niet mocht. Dikke vinger! Niks geen problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nefast = funest?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt LTK dat begreep ik er ook wel uit maar het is een woord dat zelden gebruikt wordt in Nederland maar ik zag dat Z512099 uit Antwerpen komt, waarschijnlijk is het daar een gebruikelijk woord ;-) nefast= noodlottig, funest, verderfelijk HeerVoldemort,je hebt dan geluk gehad,vaak genoeg gebeurd het dat de wond veel langer blijft bloeden,het langer duurt voordat de wond geneest en het kan zelfs gaan ontsteken dus haal die dikke vinger maar weg ;-)
(het ging hier trouwens ook om het vullen van een kies) Ik heb ook het "geluk" dat ik na het trekken van een kies meteen kan roken:-) maar het blijft lastig met een verdoving en eigenlijk proef je er ook weinig van,ach ja die verslaving,hahaha

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, hoewel roken slecht is voor de gezondheid, heeft het geen invloed op een nieuwe vulling.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt dus een plus

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding