Hoe kun je een tandarts nog meer aanklagen buiten beroepscommisie en advokatuur ?

Waar kun je nog meer terecht als een horror tandarts je gebit totaal heeft verziekt? en hoe kom je erachter hoeveel meer mensen hij dit heeft aangedaan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1K

Antwoorden (2)

Als een gesprek met de tandarts en een mogelijkheid om de boel te herstellen niet helpt, ga dan eerst naar een andere tandarts voor een second opinion.

Als u er samen niet uitkomt, kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP, tel: 0900 20 25 012, € 1,- per gesprek). Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van uw tandarts, de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT). De afhandeling verschilt per situatie. De TIP-medewerker kan u verder adviseren. TIP raadt soms aan uw probleem per brief aan de NMT voor te leggen.

http://www.tandartsennet.nl/patienteninfo/klachtenregeling-voor-patienten.html

Je kunt ook terecht bij het ANT, de Associatie Nederlandse Tandartsen.
https://www.ant-online.nl/patienten/klacht-over-uw-tandarts/

Bij hoeveel mensen deze tandarts nog meer fouten heeft gemaakt, daar kom
je niet achter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kaart het ook aan bij je zorgverzekeraar. Die hebben ook de gegevens van andere patienten en kunnen zo nodig een breder onderzoek doen. Zij zullen zo nodig ook het tucht en strafrechtelijke traject in kunnen gaan en de IGZ (inspectie) informeren.