klopt dit er is een praktijk in adam dat een beugel zet in je mond en binnen 6 maanden dat je van je beugel af bent en rechte tanden heb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (3)

Ik heb nu ook een beugel, slotjes. Voor maar 6 maandjes, alleen op mijn ondertanden. Die praktijk zit in Utrecht. Maar het heeft niks te maken met de praktijk, maar aan hoe je tanden staan. Bij mij gaat het om twee tanden die iets scheef staan, maar tien jaar geleden heb ik een buitenboordbeugel, 3 jaar slotjes en een plaatje gehad voordat alles recht stond. Je tanden hebben daar even tijd voor nodig. En de druk op je tanden is enorm, ook als het maar om twee tandjes gaat die een klein beetje scheef staan. Dat is een heel proces. Het is dus niet praktijkafhankelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar eens op deze link. Er staat wel bij a. dat het voor volwassenen is, en b. in de MEESTE gevallen......
Maar deze zit idd in Amsterdam:

www.6maandenbeugels.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan tegenwoordig steeds meer geavanceerde beugelsystemen. Onlangs heeft de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vastgesteld dat er een meerprijs voor deze verfijnde systemen berekend mag worden.

Deze beugels worden verkocht als snellere of vriendelijker beugelsystemen. Recent wetenschappelijk toont echter aan dat een groot deel van de claims van de fabrikanten van deze systemen niet kloppen. De geclaimde voordelen kunnen dus op bijna alle onderdelen ontkracht worden.

Laat je dus niet verleiden door mooie praatjes en strakke websites. Uiteindelijk bepaalt voornamelijk de kennis en ervaring van de behandelaar hoe de behandeling verloopt en waar het eindigt.