Hoe kun je ervoor zorgen dat de vel van een kip lang houdbaar is zonder te stinken?

Ik heb een opdracht op de kunst academie en wil als thema huid gebruiken. Dus een kippenhuid leek mij wel gaaf om op de cover te doen van het boek, maar hoe zorg je dat de kippenvel lang houdbaar is? Beetje het idee als bij de vleesjurk van lady gaga. Door er iets over heen te spuiten ofzo? Graag goede ideeën hiervoor zijn welkom

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het vel kan je zouten en roken. Dan blijft het heel lang houdbaar. Wel op lage temperatuur +/- 50grC. Het word ook wel wat stug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huid looien,eerst alle vleesresten en vet verwijderen vervolgens looien,dan word het leer. leer is lang houdbaar ,sterk en mooi