moet een WG je ziek melden in je proeftijd?

In de proeftijd kreeg ik een klein ongelukje. ik kon niet werken. Ik kreeg vervolgens mijn ontslag. mijn baas meldde mij niet ziek. Ik heb het UWV gebeld die deelde mij mede dat ik maar naar de rechtswinkel moest gaan. ik heb het idee dat de WG mij niet heeft aangemeld. Wat moet ik nu verder????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tijdens je proeftijd mag zowel je werkgever als jij, op ieder moment, zonder opgaaf van reden, ontslag nemen of geven, je kunt dus helaas niets anders doen dan een andere baan zoeken, succes.

Toegevoegd na 12 minuten:
Je werkgever hoeft je niet ziek te melden, dan neemt hij zelf de kosten en het risico, dat jij langdurig ziek blijft op zich. In dit geval dus niet aan de orde, omdat jij in je proeftijd zit en hij je dus mag ontslaan, als jij dat kleine ongelukje op je werk hebt gehad, kun je wel de arbeidsinspectie erop af sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat begrijp ik ook wel maar dat is de vraag niet. het gaat over het feit of de baas me ziek moet melden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als wn ben ik toch vanaf de eerste dag verz. in de zin van de zw. wie betaald mij die uitkering dan????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De werkgever betaald de eerste weken helemaal zelf, als hij niet verzekerd is, moet hij dat 2 jaar blijven doen, hij moet zich wel aan de wet poortwachter houden. Na 2 jaar wordt dit overgenomen door het UWV
Een werkgever betaald zelf het loon van een ziekemedewerker hij heeft dus geen plicht om direct een melding te doen. In een proeftijd kunnen beide partijen afzien van het jaarcontract. Je zult dus of ww moeten aanvragen en een nieuwe baan moeten zoeken.
ronron1212