Hoe kan het dat ik bij mijn bank maar 250 euro kan pinnen?

Er staat uiteraard meer op mijn rekening van de ABN maar de geldautomaat zei dat ik maar maximaal 250 euro kon opnemen?? Is dit een foutje van de bank ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een nadeel van de jeugd.

Antwoorden (5)

Het ligt eraan wat voor rekening je hebt, op een jongeren rekening kan je max. maar een bepaald bedrag pinnen voor de veiligheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha nee dat is geen foutje dat heb ik ook!
Omdat je waarschijn lijk een jongeren Rekening hebt Kan je maar 250 euro per dag op nemen.. Als je contact met de bank opneemt kan je dat veranderen in 1000 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha ja dat zal t zijn het is de rekening van mijn zoon
Is geen foutje van de bank, als je meer op wil nemen zal je dit bij de bank zelf moeten doen. Er zit een limiet op wat je kan opnemen, vaak kan je bij een pinautomaat van je eigen bank meer opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De banken hebben in hun strijd tegen "geldezels", dat zijn jongeren die hun pinpas lenen aan criminelen om geld wit te wassen, het opnamelimiet voor jongeren verlaagd naar € 250 euro. Misschien kan je aan de balie, met het tonen van je legitimatie, wel meer opnemen. De bank kan je daar ongetwijfeld meer inlichtingen over geven, en volgens mij heeft iedere bank een telefoonnummer wat je kunt bellen met dergelijke vragen. ABN: 0900-0024.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het afsluiten van een bankrekening kun je een dag limiet instellen. Dit houdt in dat je aan kunt geven hoeveel geld je maximaal op kunt nemen op een dag. Bij sommige rekeningen is dit een standaard afgesproken bedrag. Bij een studentenrekening heb je vaak dat je maximaal 250 euro op kan nemen op 1 dag. De volgende dag kun je dan ook weer gewoon maximaal 250 opnemen. Bij sommige andere rekeningen heb je een dag limiet van 500 euro en kun je dus maximaal 500 euro opnemen op 1 dag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit wordt gedaan voor de veiligheid ;) Zo kunnen criminelen niet in 1 keer heel je rekening leeg trekken.