als ik particulier wil gaan huren,en de huis is 630,- kan ik dan ook huurtoeslag krijgen,en waar moet ik dan allemaal aan voldoen??

Toegevoegd na 7 minuten:
nou het punt is dat ik hard op zoek ben naar een woning,en aangezien het in de normale verhuursector niet op schiet,wil het particulier graag proberen,maar dan moet ik eerst zeker weten of ik dan huurtoeslag krijg.mijn maand inkomen is 1600 netto.heb geen overige inwoners of wat dan ook.ik woon nu tijdelijk bij familie in,hier betaal ik geen huur.
bedankt voor uw antwoord alvast!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

..

Huurt u een woning? En bent u in verhouding tot uw inkomen veel geld kwijt aan huur? Dan kunt u een tegemoetkoming in de huurkosten krijgen: de huurtoeslag.

Kan ik huurtoeslag krijgen?
Voor de huurtoeslag moet uw huur lager zijn dan € 647,53 per maand. Bent u jonger dan 23? Dan ligt de grens op € 357,37 per maand.

Bovendien mag uw inkomen niet te hoog zijn. Niet hoger dan € 21.450 per jaar als u alleen bent, of € 29.125 als u samenwoont. Bent u ouder dan 65? Dan is het maximuminkomen € 20.200 als u alleen bent, of € 27.575 als u samenwoont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grens voor huurtoeslag voor 2011 ligt bij 647 euro, dus dat is gunstig. Echter, als je meer dan ca. 1.350,--/mnd aan inkomen hebt, kom je hiervoor niet in aanmerking, dus dat is niet zo gunstig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee daar heb je geen recht op. Hier boven staan al de juiste bedragen. Er is ook een ezelsbruggetje voor. Je huur is een derde van je inkomen. Zoals je merkt klopt dat. Daarnaast heb je een prima inkomen om zelf te betalen. Mij man die 38 jaar is krijgt een stuk minder.