wordt alles vergoed als je net overgestapt bent van zorgverzering?

Moet je eerst een jaar een aanvullende verzekering hebben voor je bijv een bril vergoedt krijgt, of krijg je meteen de vergoeding uitgekeerd op het moment dat je een verzekering hebt afgesloten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, je hoeft niet eerst een jaar een aanvullende verzekering te hebben.

Als je een nieuwe verzekering hebt, dat vergoedt die de kosten die
gemaakt worden tijdens de looptijd van die verzekering.

Je kunt dus niet nu een bril kopen en die straks bij een nieuwe verzekering
declareren.

Let dus goed op de ingangsdatum van je nieuwe verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit een reactie op mijn antwoord of is dit eigenlijk een nieuw antwoord?
Want natuurlijk is het logisch dat je alleen maar vergoed krijgt datgene waarvoor je verzekerd bent.
Nee, zeker niet. Het gaat hier om de zogenaamde 'wachttijd' bij aanvullende verzekeringen en het ligt echt aan de verzekering, aan de soort aanvullende verzekering en aan waar je voor in aanmerking wilt komen of en zo ja hoelang die wachttijd is.

In de bron een paar linken als voorbeeld: (de derde is wel 2 jaar oud)