wanneer weet je dat je goede en winstgevende aandelen koopt? en zijn opties een optie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (4)

Op het moment dat je besluit ze te verkopen. Dan weet je het pas zeker. Opties zijn altijd beter. Ipv aandelen kopen, schuif je putopties. In het ergste geval krijg je dan de aandelen die je had willen hebben voor een te hoge prijs. In het beste geval krijg je de aandelen niet maar heb je wel de premie binnen.

Toegevoegd na 26 seconden:
schuif = schrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij verkoop. de koers kan nu gunstig zijn maar je weet het rendament pas als je verkoopt. Je kan prognoses krijgen en hele goede adviezen maar waarom geven ze de adviezen en doen zij het niet zelf? Zit er dan geen addertje onder het gras. Denk eens na als jij weet hoe je geld kan verdienen zou jij dit dan door vertellen, of hou je dat voor je zelf. Het is gokken en je moet er zeker verstand van hebben om adviezen te toetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aandelen en opties blijven een gok. als je geld genoeg hebt en het zeer lange tijd niet nodig kun je de gok wagen. Garanties heb je nooit
13 jaar geleden
Er zijn vele stromingen binnen de aandelenwereld. Adviezen worden gegeven door belanghebbenden, houd dat altijd in je achterhoofd. Neem bijvoorbeeld Geert Schaaij van beursgenoten. Hij geeft vaak lovende adviezen over aandelen waarin die zelf een positie heeft.
De echt goede beursanalysten geven geen adviezen, maar handelen uit eigen naam/bank/financiele instelling.

Op jouw instapmoment, stappen die professionele beleggers vaak weer uit. M.a.w. de particuliere, naieve beleggers krijgen adviezen vaak nadat de koersopleving of daling reeds ingezet is.

Het beste advies wat ik je kan geven is:
Oefen NIET met echt geld, maar doe mee met competities op bijv iex.nl
Beleg nooit in produkten die je niet kan doorgronden.
En beleg uiteindelijk met geld dat je kunt missen.

Succes!