Rekent de belastingdienst bepaalde vermogens mee voor de huurtoeslag?

Daarmee bedoel ik met name een pensioen-beleggingsrekening en een gouden handdrukrekening. Twee bronnen van vermogen waar ik tot mijn 67e niet kan aankomen. Worden die als vermogen gezien voor de aanvraag van huurtoeslag? Er staat hierover niets op de site van de belastingdienst. Ook gebeld, niemand weet het.

een jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Vermogens waar je pas na je pensioen over kunt beschikken, worden niet meegerekend voor je huurtoeslag.
Zo is ook geld dat je spaart op een bankspaarrekening of lijfrenteverzekering voor je pensioen vrijgesteld.
Daarnaast zijn je pensioenbeleggingsrekening en gouden-handdrukrekening ook vrijgesteld van vermogensrendementsheffing in box 3. Ze worden dus niet als (huidig) vermogen gerekend.
SimonV
een jaar geleden