Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb eind Juni de belastingsbrief weggedaan maar wanneer krijg ik dan het geld op mijn rekening?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
771
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u voor 1 april uw aangifte over het afgelopen jaar hebt ingeleverd, ontvangt u voor 1 juli bericht. Dat kan een definitieve, dan wel een voorlopige aanslag zijn. Als het een teruggaaf betreft moet u er wel rekening mee houden, dat de voorlopige teruggave altijd gevolgd wordt door de definitieve aanslag. Als blijkt, dat de definitieve aanslaggegevens afwijken van de door u aangeleverde gegevens, dan krijgt u daarvan bericht alvorens de definitieve aanslag wordt opgelegd. Dat kan betekenen dat u alles of een deel weer moet terug betalen.
Als u na 1 april uw aangifte hebt ingeleverd (zonder uitstel te hebben gevraagd naar ik aanneem), geldt de regel, dat de Belastingdienst binnen drie jaar na afloop van het belastingjaar een definitieve aanslag moet hebben opgelegd. De Belastingdienst kan binnen vijf jaar na afloop van het kalenderjaar een navorderings aanslag opleggen, mits er sprake is van een nieuwe feit. Een nieuw feit is een omstandigheid, die de Belastingdienst naar alle redelijkheid niet wist en niet kon weten ten tijde van het opleggen van een aanslag. Over 2011 kan dus worden nagevorderd tot en met 2016. De navorderingstermijn wordt verlengd met de termijn van het gevraagde uitstel. Vraag u uitstel tot november maar u levert de aangifte al in augustus in, dan wordt gerekend vanaf 1 april de termijn voor navordering met 7 maanden verlengd. Als de aanslag eenmaal in uw bezit is en uw rekeningnummer is bij de Belastingdienst bekend dan duurt het hooguit 14 dagen voordat het bedrag staat bijgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als antwoord verdient deze reactie een plus

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor u geldt dezelfde termijn: (meestal) binnen maximaal 3 maanden bericht
(Lees meer...)
fisbel
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding