Kun je ervan uitgaan dat een echte keurslager geen plofvlees verkoopt?

Hun rundvlees komt van hun eigen rundveehouderij en is door mij gecheckt en oke maar kip en varken kopen zij in.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.7K
ronron1212
4 jaar geleden
Het vlees kopen ze ook in ze hebben als individuele slager geen rundveehouderij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Klopt maar ik bedoel dat zij het altijd bij dezelfde inkopen en het met die codes kunt controleren. Dan nog is t geen garantie natuurlijk.
Ik koop sowieso nooit vlees bij de supermarkt.

Antwoorden (1)

Nee, daar kun je niet van uitgaan. Vlees bij de Keurslager komt niet per se van dieren die een goed leven hebben gehad, al denkt de consument dat wel vaak. Iedere aangesloten slager mag zelf bepalen welk vlees hij verkoopt. De overkoepelende Vereniging van Keurslagers stelt namelijk geen aanvullende eisen aan dierenwelzijn.

Bijna de helft van de keurslagers vertelt één of meerdere onwaarheden over de reguliere kip die ze verkopen. Dit blijkt uit onderzoek van Wakker Dier . Een medewerker van de dierenwelzijnsorganisatie deed zich bij 50 keurslagers voor als klant en nam het gesprek op met een verborgen camera.
Bijna de helft (23) van de keurslagers vertelt één of meerdere leugens over de goedkoopste kip die ze verkopen. Ze bevestigden ten onrechte dat deze reguliere kip, oftewel 'plofkip', buiten kon lopen of noemden een veel te hoge slachtleeftijd. Opvallend is verder dat de slagers vaak geen antwoord hadden op vragen over de leefruimte van de kip.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt. Het is best lastig om "goed" vlees te kopen. Die sterren van bv beter leven wordt ook mee gesjoemeld..