Waarom zou het witte brood gebakken door Blue Band net zo gezond zijn al een mooi volkoren brood die ambachtelijk gebakken is?

Ik bedoel maar... Ik heb van huis uit meegekregen beter bruin brood te eten dan wit. Bruin brood zit vol vezels, voedt beter en is gezonder. Hoe kan het dat bv Blue Band dit allemaal in een wit brood kan stoppen? Bruin brood ziet er in mijn ogen "gezonder" uit dan zo'n wit brood.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Bruin brood is normaliter inderdaad gezonder dan witbrood, omdat in bruinbrood allemaal vezels, granen, tarwen, zaden, pitten, noem maar op zitten. In witbrood niet, vandaar dat deze ook witter is. Blue Band heeft blijkbaar een brood ontwikkelt dat er wit uitziet, maar toch alle belangrijke voedingstoffen uit het bruin brood bevat. Zelfs meer. Ze hebben dus een manier gevonden om alle voedingsstoffen toe te voegen én toch het brood er wit uit te laten zien. De reden hiervan is dat kinderen meestal witbrood lekkerder vinden, omdat bruinbrood te grof is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Blue Band Goede Start! brood is verkrijgbaar in Wit en Lichtbruin. Beide broden zijn even gezond omdat ze allebei net zoveel vezels en belangrijke voedingsstoffen
* als volkoren bevatten. Vanaf nu kunt u kiezen; is uw kind dol op witbrood? Dan kiest u voor wit waar volkoren in zit. Geeft u uw kind liever bruin? Dan kiest u voor bruinbrood waar volkoren in zit. Zo bevat iedere boterham al het goede van volkoren.

Blue Band Goede Start! Wit is verkrijgbaar in hele broden, halve broden en bolletjes. Blue Band Goede Start! Lichtbruin is verkrijgbaar in hele en halve broden.

*Te weten: vitamine B1, vitamine B3, vitamine B6, foliumzuur, ijzer en zink.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof jij wat een fabrikant over zijn producten vertelt?
Je lijkt wel ingehuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingehuurd? De vraag gaat over het gezonde witte brood van BleuBand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wie zegt dan dat het gezond is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om de voedingsstoffen en de vezels, die zijn gezond.
En die zijn in voldoende aantallen aanwezig om het gezond te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar haal je die informatie vandaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie antwoord hierboven;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je gelooft dus wat een fabrikant beweert?
Waar is je kritisch vermogen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof het tot iemand het tegendeel bewezen heeft;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardeloos antwoord,klop echt niets van.Kom hier later nog op terug. boos.
Bij vezelrijk wit brood maakt gebruik van havervezels. Bruinbrood bevat wel vezels van tarwe maar vaak niet de gehele korrel daar moet je dan weer volkorenbrood voor hebben.

En de kwaliteiten van de verschillende bruinbroden en witbroden en volkorenbroden verschillen per bakker. Het kan best zo zijn dat bepaalde vezelrijke witbroden gezonder zijn dan sommige bruinbroden. Het is maar net wat de betreffende bakker er in doet.

Wil je echt weten waar je aan toe bent dan zul je dus een gedegen onderzoek moeten doen, en niet (een beetje) naar de kleur kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blue Band Goede Start! Brood is een uniek brood dat hetzelfde smaakt als normaal witbrood, maar alle gezonde bouwstoffen heeft van volkoren. Kortom: "het enige wit waar bruin in zit!"
Met dit brood maakt Blue Band een einde aan de gevechten tussen moeder en kind om de kinderen bruin brood te laten eten terwijl ze wit lekkerder vinden! Ook de lunchtrommeltjes komen niet meer leeg van school terug met half opgegeten bruine boterhammen en harde korstjes.

Het door veel kinderen verafschuwde harde korstje van bruin brood heeft namelijk plaatsgemaakt voor een zachte korst die wel lekker wordt gevonden.

Blue Band Goede Start! Brood bevat net zoveel bouwstoffen als volkoren brood omdat het verrijkt is met extra natuurlijke voedingsvezels, vitamines en mineralen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord +1
Blueband brood bevat onder andere inuline: voedigsvezel gemaakt uit witlofwortels. Deze voedingsvezel is wit van kleur en is goed oplosbaar. Daarom 'merk' je niet dat er vezels inzitten.
Of het effect van deze vezels nu identiek is aan de tarwevezels uit volkorenbrood betwijfel ik.
Utrecht
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring; het ziet er alleen wit uit. Het smaakt en voelt aan als bruin.