Wat is het verschil tussen steak tartaar en rundertartaar?

Ik dacht vandaag twee pakjes rundertartaar bij de AH te hebben gehaald, maar thuis zag ik dat het ene pakje weliswaar rundertartaar was, maar de andere 'steak tartaar'. Wat is het verschil?

Het lijkt allebei enorm op elkaar, de steak tartaar is alleen ietsje dikker. Qua prijs zijn ze ook gelijk. Wat betreft ingredienten; aan steak tartaar zijn een aantal stabilisatoren en E-nummers toegevoegd, aan de rundertartaar niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.3K

Het beste antwoord

Het mag in feite totaal geen verschil hebben, a la tartare betekent dat het rauw gehakt/gemalen rundvlees is . Steak tartare wordt bereid van rauw gehakt rundvlees,
Rundertartaar is hetzelfde, maar men geeft graag verschillende benamingen om het publiek te misleiden, en vaak om voor een indentiek produkt andere prijzen te vragen, er mag echter geen vlees van een ander dier in verwerkt worden.Het vlees van de door jou genoemde steak tartare zal steviger en minder smakelijk zijn, dan de rundertartaar. Door de stabilisatoren zal het een idee moeten geven van een biefstuk, omdat het vlees harder en consistenter wordt.
Naar mijn mening geen aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de steak-tartaar kan naast het rund ook wel eens 'n stukje paard voorkomen:

'Steak tartare is a meat dish made from finely chopped or minced raw beef or horse meat in Switzerland'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steak-tartaar is in ons land van rundvlees gemaakt en eet je ook wel rauw, als broodbeleg.
Een rundertartaartje bak je, dus eet je warm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
it welke duim zuig je dit? De linker of de rechter ?
Steak tartaar is een gerecht. Rundertartaar een product.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tartaren plachten stukken vlees van de jacht onder het zadel van hun paard te leggen om het malser te maken.
Rundvlees is het enige vlees wat je rauw kunt eten (liever niet), waarschijnlijk zit er dus geen ander vlees in.
Tartaar hoort fijn gehakt,gemalen te zijn en kun je op brood smeren of met allerlei aankledingen als dusdanig op je bord leggen. Steak tartaar, zou ook Duitse biefstuk kunnen heten, is groffer gehakt en moet met gehakte rauwe uien gegeten worden, wordt ook wel licht gebakken.