Kan je een Philips Senseo Sarista koffiezetapparaat de bean-funnels ook zelf vullen met koffiebonen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik verwacht van niet......+1 ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de bodem er uitsnijden. alleen kan je hem dan niet meer goed afsluiten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook al af, sinds er reclame voor gemaakt wordt op tv. Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel gram bonen zit er eigenlijk in zo'n funnel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je de top er niet afwippen, net als de detol handwas apparaat navul dinges?
Tis ff een gedoe maar het afgelopen jaar heb ik zo al €20,- bespaart.
paulus811
11 jaar geleden
Hoe is de smaak van die koffie? Ben er benieuwd naar, maar ben nog geen ervaringen tegen gekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De smaak van de koffie is heerlijk. Een prima apparaat.Lekker warme koffie en de geur doet je denken aan de koffie van vroeger. Maar het vervelende is dat de Bean Funnel nog niet in de winkel verkrijgbaar is. Dus nu wel een apparaat staan, maar geen koffie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de koffie is heerlijk ,
vandaag heb ik de bovenkant mooi rond voor 3/4 open gesneden, het is wel erg dik plastic, maar gelukt, en heb de funnel nagevuld, en het werkt prima, ik denk dat ik op zoek ga naar een mooi passend dekseltje, (op ieder potje past er 1) en voorlopig de funnel gaat na vullen met de lekkerste boontjes die ik tegen komt,
paulus811
11 jaar geleden
Er stond een demo bij de MediaMarkt en ik heb de koffie geproefd. Het was zeker niet slecht en in ieder geval knetterheet, daar hou ik van. Maar de smaak van Nespresso vind ik toch een stuk beter en met 289 is het niet bepaald een goedkoop apparaatje. En je moet het als DE maar durven om ongeveer 40 euro voor een kilo bonen te vragen. Maar goed Nespresso is ook duur maar dan het je wel echte espresso, want dat is Sarista zeker niet.

Antwoorden (4)

Nu nog niet. De fabrikant verdien het meest als je veel koffie drinkt. Dan ben je aangewezen op hun navulling producten. Er zal in de toekomst wel een chinees komen die een vervangende module met koffie op de markt brengt. Echter ik verwacht dat de verkoop daarvan wel verboden zal zijn. Dat zullen ze juridisch wel hebben dicht getimmerd. Een eenvoudige volautomaat kost je ook ongeveer €300,00. Heb je eigenlijk veel meer aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de bean-funnel er eenmaal op zit kun je natuurlijk de bovenkant eraf snijden en zelf vullen met koffie van je eigen smaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat kan niet, er zit in de funnel een beveiliging waardoor hij na 10 extra kopjes alsnog niet meer werkt. je kunt per funnel 30 kopjes zetten: 20 die er in zitten en 10 met je eigen bonen. je zult dus funnels moeten blijven kopen tot een slimme vogel ze namaakt, als dat niet via patenten illegaal is gemaakt.
Op de site van de consumentenbond staat een uitgebreide review. In een van de reacties eronder wordt er wat gezegd over het navullen van de bean-funnels:

"Containers openmaken aan de bovenkant heeft niet zo heel veel zin. Het mechanisme is namelijk inwendig "beveiligd". Wat betekend dit dan: het laat ongeveer 30 keer malen toe en dan "doet hij het niet meer". Een volle container heeft voor ongeveer 20 kopjes bonen, daarna een gat maken en met je eigen bonen vullen werkt dan dus maar voor 10 kopjes waarna de container er mee ophoud en je een nieuwe moet gebruiken. Je kan de kosten dus wel iets omlaag brengen maar je zit dus toch vast aan die originele containers."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De containers openmaken heeft wel degelijk zin, ook het 30 keer malen is namelijk eenvoudig te verhelpen, hiervoor moet wel de onderkant even open. Wij hebben reeds tunnels die feilloos werken, ook na 50 koppen koffie
Deze zijn ook bij te vullen met je eigen keus bonen. als je beetje handig bent en zelf de machine ff aanpast.

Boven in een gat maken voor het bijvullen. Eventueel zo groot als een wijnkurk zodat je het weer kan afsluiten. Of de onderkant van een yoghurt emmertje afknippen en erop plaatsten. Het gat kan dan net zo groot als de sticker op de funnel. Das wel lekker makkelijk bij vullen.

Je moet alleen het loopwerk wel eerst aanpassen want de funnel kan maar een aantal keren mee door een slimsysteem wat is ingebouwd.

Dat loopwerk pas je aan door de deksel aan de onderkant te verwijderen zodat je het as-je kan verwijderen.
Aan dat asje zit een zwart boutje wat naar beneden is gedraaid. Deze moet je weer naar boven werken en vastlijmen.(Warme lijm werkt het snelst)

Onder aan de funnel, voordat je het asje weer bevestigd, zitten een aantal kleine lipjes rond het as-gat, deze moeten weggeknipt worden. Anders gaat het mis met je machine.

(Die lipjes zorgen ervoor dat het asje maar een kant op gedraait kan worden en zo dus het boutje langzaam naar onderen draait. en zo in de loze draaistand komt. waardoor er dus geen bonen meer in het maal mechanisme komen).

De boel weer in elkaar klikken en gaan met die banaan....