Hoe komt een ei van de afhaal Chinees altijd zo mooi wit en zonder bruin randje?

Een ei wat je altijd bij je bami/nasi uit een plastic bakje krijgt bedoel ik dan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Pocheren

Pocheren is het gaar maken van voedsel in weinig vocht, en net iets onder het kookpunt. Het meest bekend is het pocheren van eieren, die men uit de opengebroken schil direct in bijna kokend water laat vallen.

Hierdoor krijg je een mooi wit ei - het bruine randje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zal mij niks verbazen als het uit de magnetron komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat komt omdat het een gepocheerd ei is, het is dus niet gebakken maar gekookt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze koken het ei