Kappertjes zijn de bloemknopjes. Als ze vrucht vormen, noemen wij deze dinggen kapperappeltjes. Die zijn ook goed te eten in salades e.d. (Ze hebben wat mij betreft meer de vorm van een kleine vijg. En ook qua constitutie. Maar eens een naam, blijft een naam. Of zullen we ze kappervijgjes gaan noemen?)

Bij de link/bron een gerecht met kapperappeltjes (alleen ze zijn niet op de foto te zien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

appelkappertjes zijn kappertjes met het steeltje er nog aan. vandaar dat er enige gelijkenis is met een appel.
AlphaLimaSierra