Hoe bewaar ik aardappelen?

Maakt het uit of als ze in de koude schuur staan of in een warme keukenkast?
Ik heb het idee dat ze beter koud kunnen staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als ze tew arm staan krijg je uitlopers, en worden ze zacht en rimpelig.
Je moet ze koel bewaren, wel vorstvrij
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Liefst koud en drog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons liggen ze altijd in een kist in de kelder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hadden wij een zelfgemaakte kist voor op zolder.
Belangrijkste is droog en vorstvrij. Ook niet te warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koel en droog. EN! af en toe rommelen, dat wil zeggen,ze bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koel en donker, anders lopen ze heel snel uit. Dan kun je ze nog wel eten, maar je moet dan al die kiemen wegsnijden en je houdt sowieso minder aardappel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet ze koel(rond de 5 graden) bewaren niet kouder anders gaan ze versuikeren en bakken ze bruin als je er friet van zou maken, zeker niet in rommelen, want dan krijg je blauwe plekken, die moet je dan weer wegschillen
conclusie lekker koel en droog
Bronnen: