Kun je een ongeopend blik tomatensoep dat 6 maanden over datum is nog eten?

3 weken geleden
5K
Ikhebgeenidee
3 weken geleden
Om te eten zul je het blik wel moeten openen, anders lukt het eten niet ;-)

Antwoorden (1)

Hoogst waarschijnlijk wel. Als er op een product staat: te gebruiken tot, dan is het verstandig die datum in acht te nemen, hoewel sommige producten ook na die tijd nog prima te eten zijn. Met vlees of vis zou ik echter geen risico nemen.
Op conserven staat: minstens houdbaar tot. Deze producten kunnen na lange tijd over datum nog prima te eten zijn. Zelfs een blik tomatensoep wat twee jaar (of meer) over datum is kan nog uitstekend smaken, en is veilig om te eten, mits niet beschadigd.
3 weken geleden