Wat kun je het beste eten als je aan wilt komen?

Als je jezelf te dun vindt, wat is dan de beste (gezonde) voeding om een paar kilo aan te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Eet gezonde, en dus natuurlijke producten met een hoog calorie gehalte maar ook een hoog voedingswaarde gehalte.
Voorbeelden
- avocado
- cocosnoot
- noten (waarvan walnoot wrsch. de gezondste)
- zaden (gemalen lijnzaad bijvoorbeeld, of zonnebloempitten, sesamzaad etcetcetc)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik zie je antwoord nu pas.
Alsnog hartelijk dank, ik geef het weer door!

Andere antwoorden (7)

Wat eet je normaal? Het kan werken gewoon wat meer te eten, dus in plaats van 2 boterhammen eet je er 3 of 4. Ook wil pasta ook wel werken volgens mij :) Mac&Cheese :P

Toegevoegd na 3 minuten:
Eet regelmatig (3 keer per dag) en neem wat vaker een tussendoortje.. Je kan ook naar de sportschool en daar je probleem voorleggen. Je kan namelijk ook spieren trainen en daardoor wat aan te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
% tips

1. Voedingsgewoontes
Als je wilt aankomen is het allereerst erg belangrijk om een week lang na te gaan hoeveel je eet. Misschien eet je wel veel te weinig! Bereken hier hoeveel calorieën je lichaam dagelijks nodig heeft om op gewicht te blijven. Eet je te weinig, dan kun je eerst proberen wat meer te gaan eten om aan te komen. Eet je voldoende, ga dan eens na of er andere dingen mee kunnen spelen. Stress kan ook zorgen voor gewichtsverlies.

Wil je snel en verantwoord aankomen? Dan kun je kiezen om gebruik te maken van speciale natuurlijke supplementen. Wil je weten of jij misschien vitaminen, mineralen en andere spoorelementen tekort komt? Doe dan direct deze gratis voedingstest…

2. Regelmatig eten om aan te komen
Een belangrijke voorwaarde om aan te komen is regelmatig eten. Plan in je dag minstens 3 hoofdmaaltijden en aan aantal kleinere eetmomenten tussendoor. Probeer er wel genoeg tijd voor te nemen en jezelf niet vol te stouwen. Als je vol zit, zit je vol. Ook zijn tussendoortjes erg belangrijk bij een aankomdieet. Goede en lekkere tussendoortjes zijn bijvoorbeeld sultana, liga, fruit, yoghurt met cruesli, crackers met aarbeien en noem maar op!

3. Aankomen door je eetgewoontes veranderen
Als je zeker weet dat jouw ‘ondergewicht’ is ontstaan doordat je bijvoorbeeld een snelle stofwisseling hebt, moet je je eetgewoontes aan gaan pakken. Ben je bijvoorbeeld ‘s ochtends gewend maar één boterham te eten? Eet er dan eens twee. Om aan te komen zou je denken dat je het best vetter kunt gaan eten. Dit is echt niet waar! Teveel vet is ook voor magere mensen ongezond. Je kunt het beste producten eten die veel koolhydraten en eiwitten bevatten zoals eieren, volkorenbrood, (volkoren) pasta, vlees en vis.

4. Lekker sporten om aan te komen
Je kunt sporten om af te vallen, maar ook zeker om aan te komen. Ga naar de sportschool en leg je probleem voor. Zij zullen een persoonlijk sportprogramma voor je kunnen maken waardoor je meer spieren zult ontwikkelen. De dichtheid van een kilo spierweefsel is namelijk groter dan de dichtheid van een kilo vetweefsel.

5. Wees geduldig
Wist je dat afvallen makkelijker is dan aankomen? Als je wilt afvallen, kun je makkelijk een kilo verliezen in anderhalve week. Een kilo aankomen lukt je vaak pas in drie of vier weken. Probeer dus niet na een week al op te geven, maar blijf proberen. Die kilootjes komen er echt wel bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel pindakaas eten en echte Chocomel drinken (is een van de calorie-rijkste dranken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pindakaas zal ik doorgeven, de Chocomel niet. Zie mijn reactie op het antwoord van wiccalife.
Walnoten en cashewnoten zijn gezond en calorierijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whaaa walnoten? Die eet ik juist nu ipv borrelnootjes omdat ze gezond zijn en ik iets wil afvallen en jij geeft als advies voor het aankomen hahahah, ik laat ze dus dan maar staan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik zeker doen. Dan kan je beter japanse mix pakken of zoute sticks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de tip, zondag! Ik ga 'm doorgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cashewnoten gezond? Volgens mijn bron bevatten cashewnoten veel verzadigd vet, slecht voor hart- en bloedvaten.
http://www.food-info.net/nl/national/ww-noten.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleine hoeveelheid noten is erg gezond, en kan mogelijk zelfs helpen met iets afvallen. Je kan ze prima gebruiken hoor wiccalife, zolang het maar met mate is.
Als je aan wilt komen, kan je een grotere hoeveelheid ervan gebruiken. Cashewnoten bevatten in vergelijking met andere noten veel verzadigd vet, dus die zijn minder gezond.
Verder zijn de meeste noten en zaden erg gezond: amandel, walnoot, paranoot, pecannoot, pistachenoot, sesamzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten, lijnzaad, etc.
Zie op de site www.proud2bme.nl bij gezondheid/voeding en dan voedinglijsten->aankomlijst. Daarvan hoor je aantekomen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Marije, ik geef de lijsten door.
Heel erg bedankt!
Iemand die ik ken, heeft om aan te komen een aantal weken elke dag zo'n dieetshake gedronken, extra naast het gewone eten. (Die zijn eigenlijk bedoeld voor mensen die willen afvallen, om alleen maar te drinken zonder ander eten ernaast).
Daar zitten veel voedingsstoffen in. Dat heeft wel wat geholpen.
Maar snel aankomen, kost volgens mij veel tijd.

Op de website van het voedingscentrum staan ook wat tips. Ze geven aan dat je het beste wat meer tussendoortjes kunt eten; wel gezonde dingen.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/ondergewicht/gezond-aankomen.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan natuurlijk, zoals andere mensen al zeiden, de wat vettere maar wel gezonde producten meer eten (het lijkt me onzin om dat van de andere reacties over te typen). als je gewicht echt te laag is, en dus ook ongezond, zou je nutridrink kunnen overwegen naast je normale voeding. dit zijn drankjes met veel energie en alle voedingsstoffen die je nodig hebt. je hebt ze tegenwoordig in heel vee smaken en soorten, maar het is heel duur als het niet vergoed wordt.