Alcohol bevat kcal. Als je meer kcal inneemt dan dat je verbruikt kom je aan. Je komt niet aan van 1 product, je komt aan van teveel kcal.

Je kunt dus niet zeggen dat je van een bepaalde alcohol niet aankomt maar hoe meer koolhydraten er bij in zitten hoe meer kcal je binnen krijgt.

Kijk dus naar de kcal per 100 ml, niet naar de alcohol.

Toegevoegd na 4 minuten:
Om een antwoord te geven: neem wodka, rum of whiskey.

http://getdrunknotfat.com/#
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Precies
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je komt niet aan van teveel Kcal binnen te nemen.
Je komt aan omdat het lichaam vet opslaat.
Kcal is een waarde van energie, terwijl vet geen energie is maar wel kan omgezet worden naar energie.
Dus als je veel Kcal binnen krijgt van producten die niet kunnen opgeslagen worden door het lichaam zal je ook niet dik worden.
Alcohol is z on product.
Wel is de alcohol de oorzaak dat het lichaam het vet opslaat en dat je dik kan worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alcohol wordt gewoon omgezet in iets wat opgeslagen wordt of de energie wordt verbruikt en de kcal uit je overige eten en drinken wordt opgeslagen. Je kent de bierbuik niet?
Alcohol is een directe leverancier van energie voor het lichaam. Het kan niet opgeslagen worden in het lichaam. Ons lichaam produceert van zijn eigen kleine hoeveelheden alcohol die dan omgezet word in de lever door het enzym ADH.

Omdat alcohol directe energie geeft en het lichaam steeds kiest voor de gemakkelijkste oplossing zal het lichaam de vetten niet omzetten in directe energie maar opslaan in het lichaam en de alcohol gebruiken als energie.
Dus je wordt niet rechtstreeks dik van alcohol, maar het zorgt er voor dat het vet niet wordt gebruikt en word opgeslagen. Dus in theorie zou je zoveel alcohol mogen drinken zonder bij te komen, zolang dat je geen vettige zaken eet of zaken eet die je kunt omzetten naar vet.

Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Van vet word je niet vet hoor
Het eerste deel van ne antwoord klopt wel, maar de laatste zin niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap ook niet wat jij nu anders bedoelt dan ik. Als je alsnog meer kcal inneemt inclusief die alcohol kom je aan omdat de alcohol verbruikt wordt en de rest wordt opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@RitsukaVan vet wordt je niet vet Dat is gans nieuw voor mij. Van wat wordt je dan vet( dik) van water mischien. dat moet je toch eens uitleggen Nee je komt niet aan van Kcal omdat Kcal een eenheid is van energie.
Salade heeft ook Kcal maar daar kan je per dag, wanneer mogelijk iedere dag zoveel va eten dat je wil zonder aan te komen zonder dat je dik zal worden
Stel dat je iedere dag 5000 Kcal aan zuivere, gemengd met water, alcohol zou drinken, zonder dat je iets anders eet, dan zal je daar niet dik van worden omdat alcohol niet kan opgeslagen worden.
Dat zie je aan drankverslaafden die niets anders doen dan sterke drank te drinken, en daarbij niet of bijna niet eten, dat zijn nooit geen dikke mensen.
Daarom zeg ik dat je niet dik wordt van de calorieën maar dat de calorieen de oorzaak zijn dat vet niet wordt gebruikt en wordt opgeslagen in het lichaam. Waneer je Kcal hebt dan wil dat zeggen dat het al omgezet is naar energie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klopt wel wat je zegt maar mijn antwoord is niet fout. Het gaat om het totaal van kcal en nee ik heb het niet over mensen die alleen alcohol drinken. Ook zeg ik dat drankjes met veel koolhydraten het probleem zijn, niet de kcal uit alcohol. En ja je komt aan als je meer kcal inneemt dan dat je verbruikt TENZIJ alle kcal uit alcohol komen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Van vet word je niet vet.
Je word dikker als de kcal die je inneemt niet in balans is met wat je verbruikt op een dag.
Ik eet elke dag roomboter op brood, drink volle melk en gebruik volle yoghurt, en eet regelmatig een avocado.
Volgens jouw redenering zou ik dus dikker moeten worden.
Maar dat word ik niet, omdat deze producten (in combinatie met koolhydraten, groente, eiwitten en fruit natuurlijk) mij genoeg energie en voedingsstoffen geven om lekker te bewegen en te sporten elke dag.
Ik ben juist wat afgevallen toen ik meer volvette producten ging eten, omdat deze beter vullen en ik uiteindelijk minder ging snaaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je haalt hier verschillende zaken dooreen.
We spreken hier bij overschot, het moment dat je dik kunt worden en niet bij mensen die sporten en een evenwicht of tekort hebben. Het zijn niet de kcal die tellen maar wat je eet en drinkt. Dus waaruit die Kcal bestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jumper, misschien moet je de 'dietist' ook nog iets leren over alcohol?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zij zal heel waarschijnlijk het zelfde zeggen
Als ik zeg tegen de dietiste zeg dat ik 2500 Kcal heb gegeten dan zal het eerste zijn wat ze vraagt '' wat heb je gegeten'" Als je dan zegt salade en tomaten, dan zal ze niet verontrust zijn.
Daarmee wil ik zeggen dat de Kcal niets zeggen over het feit dat ik ga dik worden of niet. Je moet eerst weten over welk eten het gaat.
Als er niets is dat het lichaam kan opslaan wat betreft vet mag je zoveel callorien eten dat je wil. De overschot aan callorien zal wel op een natuurlijke manier afgevoerd worden
Ritsuka
10 jaar geleden
sla is per 100g 10 kcal en tomaat is per stuk 12 kcal
dan moet je behoorlijk dooreten ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk dat er inmiddels een antwoordgever bij is gekomen die zich 'dietist' noemt en dus voor jou precies het verkeerde zegt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zij antwoord niet dat je van alcohol alleen dik kunt worden. Zij zegt dat alcohol een energieleverancier is waardoor er ander voedsel vetten kunnen worden opgenomen in het lichaam en daardoor dik worden veroorzaakt.
Dan stel ik de vraag aan de dietiste, hoe zou je kunnen dik worden van alcohol als je bv alleen maar tomaten en salade of bij echte alcolisten die bijna niets eten. Alcohol kan niet opgeslagen worden in het lichaam onder de vorm van vet. Als dit niet kan hoe kan je dan dik worden van alcohol en dan spreek ik van zuivere alcohol, want daar gaat het bij mij over. Want de vraag was "van welke alcohol wordt je niet dik.
Nogmaals alcohol kan wel bijdrage tot verdikking maar dan in combinatie met eten dat kan opgeslagen worden in de vorm van vet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij bedoelt ze niet wat jij zegt, ze zegt het in ieder geval niet....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zij zegt alleen dat alcohol een bron van energie is, wat ik zeker niet bestrijd, integendeel. Maar alcohol is geen bron van vet dat opgeslagen kan worden. Dus van alcohol alleen kan je neit dik worden, wel van de zaken die je erbij neemt, maar dat was de vraag niet. Van friet kan je dik worden van mayonaise kan je dik worden, van kaas, spek, enz kan je dik worden, maar niet van alcohol.
Ik mocht destijds van de diëtiste Vodka Cola Light drinken. Veel beter dan bier alleszins.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
droge rode wijn en appel cider bevatten heel weinig calorieën
likeuren en dat soort drankjes heel veel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van elke alcohol word je dik. 1 g. ethanol levert nl. 9 kcal en het is dus in wezen een energiebron. Dat geldt voor elke alcoholsoort.
Als het het je specifiek gaat om niet dik willen worden, zou ik ook letten op alcoholvrij bier. Dat lijkt de oplossing. Dit heeft 0 % alcohol, maar de smaak is gecompenseerd door extra mout. Als je hier veel van drinkt word je ook dik. Van alcohol drinken kun je dik worden, maar een groter effect is dat alcohol jkankerverwekkend is. Dat valt in het niet bij je druk maken om kilo's.