Normaal eten wel.

Maar al die dingen waar je dik van geworden bent niet.

Als je nu heel erg weinig calorien neemt, dan gaat je lichaam op de spaarstand. Het kan dus vooruit met te weinig brandstof.

Ga je dat zomaar weer aanvullen naar een stuk hoger,
dan blijft je lichaam nog even in die spaarstand en
slaat het teveel op als vet. En word je weer dikker.

Dus daarom is al te streng lijnen niet goed.

En als je aanleg hebt om dik te worden zul
je heel je leven goed moeten oppassen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw probleem is dat jouw "normaal" eten ', verkeerd is . Je eet te vet , te zoet , te vaak . Je houdt meer van vreten dan van het Leven . Je moet je eetnorm veranderen naar wat ECHT normaal is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor sommige mensen, waaronder ik zelf, is het altijd een strijd. Je zult straks na het afvallen rustig aan moeten doen met wat je eet. Kijk er eens kritisch naar en bereid je zelf voor op een levenslange strijd. Of je probeert op een redelijk gewicht te komen en te blijven, en accepteert hoe je bent.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begripvol antwoord! +
Even de absolute basis:
- Afvallen doe je wanneer er minder energie (calorieen) binnenkomt dan je verbrand.
- Op gewicht blijven doe je wanneer er evenveel energie (calorieen) binnenkomt als je verbrand.
- Aankomen doe je wanneer er meer energie (calorieen) binnenkomt dan je verbrand.

Oftewel, als je nu afvalt verbrand je meer dan je binnenkrijgt. Op een gegeven moment behaal je het gewicht wat je graag wilt hebben. Dan zul je dus weer wat meer moeten eten om op een balans niveau uit te komen. Maar, je zult altijd (net als iedereen) moeten blijven opletten dat je niet doorschiet naar teveel eten.

De truc is om te weten wat een goede hoeveelheid eten is. De gemiddelde Nederlander heeft daar een verkeerd idee van. Vaak denken ze dat ze MINDER mogen eten dan werkelijk zo is, en als gevolg krijg je 's avonds of 's middags lekkere trek en eet je dan teveel en ongezond.

Op de site van het voedingscentrum (bron) kun je zien wat voor jou een normale hoeveelheid eten is op een dag. Wanneer je klaar bent met afvallen zul je dit ongeveer op een dag kunnen eten zonder aan te komen.

Bouw het wel rustig op, als je ineens weer meer gaat eten ziet je lichaam het als een teken om vet op te gaan slaan. Daarom kun je ook bij het afvallen beter niet te weinig eten. 1600 calorieen op een dag (80% van het voedingscentrum aangeeft) is een mooie hoeveelheid om af te vallen. Als je minder gaat eten schiet je lichaam in de stress. "Oh jeej honger! " Daarvan gaat je verbranding omlaag. En zoals ik in de basis uitlegde, je valt alleen af als je minder eet dan je verbrand. Gaat je verbranding naar beneden dan ben je dus nog verder van huis.

Korte antwoord: Ja, je kunt weer normaal eten, maar niet zoals je deed voor het afvallen, want daar ben je mee aangekomen, dus dat was te veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag mij af op welke manier ben je aan het afvallen? loop je bij een diëtist? Om een normaal eetgedrag te krijgen is het handig om even langs je huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eet altijd op tijd,neemt alleen gezonde voedsel en hoe verser hoe beter, neem de tijd om te kauwen,dan eet je ook minder. goed water drinken en groene chinese thee drinken is nog beter. hoofdregel, veel vitamines, voedingstoffen en anti oxidanten