Waarom zijn er zo ontzettend veel horecagelegenheden zoals 'De gouden Leeuw'?

Of een variant met 'Leeuw' op het uithangbord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De leeuw is het symbool van Nederland. De leeuw zit daarom ook in het wapen van Nederland Kortom het is een beetje nationale trots om je horeca gelegenheid naar een leeuw te vernoemen of iets anders waar Nederland trots op is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij valt dit best wel mee...

Maar doorgaans zit hier een achterliggende reden aan vast m.b.t. de uitbater, of vorige/eerste uitbater...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebrek aan creativiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van Anne lijkt me plausibel enne ... mensen houden van dieren en de leeuw is koning van de dieren zeggen ze wel eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is ook een biermerk met in de naam Leeuw.
Dat zit in Valkenburg.
Ja, maar ook Vlaanderen heeft iets met een leeuw.

Toegevoegd op 19-05-2009 14:52:05
Links
Leeuw Bier uit Valkenburg aan de Geul
Valkenburg, Leeuw onderdeel van Brewpics.Cambrinus.nl
Etiketten zijn te vinden op de website bieretiketten.nl

Toegevoegd op 19-05-2009 15:03:50
..en dan is de kleur van een leeuw goudblond.
Biertjes hebben een kleurtje dat aardig in die richting komt.