Wat kan ik nu nog eten?

ik heb insulineresistentie en moet daarom verplicht 30 weken lang het paleodieet volgen maar dan in een iets strengere vorm. Ik mag maar 2 keer per dag eten, en wat ik dan eet, mag alleen maar vlees, vis, groente, fruit en ei zijn. Maar om nou elke dag 2x sla te eten met garnalen en kipfilet ofzo is ook niet wat. Ik ben nu 4 weken bezig en weet echt niet meer wat ik nog allemaal kan eten aangezien je ook moet/wil variëren. Oh ja, peulvruchten (dus alle boontjes) mogen ook NIET. We eten ook af en toe wel broccoli, rode kool en bloemkool, maar komt na 4 weken al je neus uit. Laat staan na 30 weken. :S ik weet het gewoon niet meer. Iemand tips/recepten?

Toegevoegd na 9 minuten:
btw, het gaat vooral om groenten. Maar alle andere tips zijn ook welkom :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogen noten en zaden bij jou niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja behalve pinda's en cashew

Het beste antwoord

Recepten
Hieronder vindt u enkele voortreffelijke recepten. Graag zouden wij ook uw lievelingsrecept hier plaatsen. Stuur ons een mailtje met uw lievelings-paleo recept. Wij zullen het op paleo-correctheid controleren en hier plaatsen.

Er worden momenteel bijna dagelijks recepten toegevoegd!

Ontbijtrecepten:

Paddestoelenomelet met zalm met bieslook en/of basilicum
Fluitsalade met gemengde noten snel klaar en toch lekker
Ei met Ui gekookt ei met gebakken uitjes

Lunch:

Witlof-appelsalade met gerookte kipfilet fris, snel en verzadigend
Gekookte ei salade Een salade die goed vult
Warme tomaat-kip salade Kan ook als ontbijt
Winterse salade Met gehakt, appel, wortel, gember en rozijnen
Zuurkoolsalade met spek met appels en peterselie, ook als bijgerecht
Avocado”mayonaise” met Hollandse garnalen Een compositie in pastelkleur
Haringsalade met geroosterde groenten met appel, ui, wortel en bieslook

Avondeten:

Kalfstong een verrassend stukje vlees
Zeebaars met tomaat en spinazie Kan ook als heerlijke lunch
Wortelen wél wortels zoals de kinderen wel lusten (stoofschotel)
Konijn zoals oma die maakt voor een speciaal moment
Gerookte lamsfilet met aubergine en notenpesto
Chinese kool met kipfilet receptje met een oosters tintje
Andijvie Heerlijk recept voor een eenvoudig andijvie gerecht (bijgerecht)
Dineromelet met groenten en portobella paddestoelen

Bijgerechten en borrelhapjes:

Pesto, paleo-stijl ook echt lekker zonder de parmezaanse kaas!
Rolletjes van lamsham met rucola en pestodressing heerlijk voor bij de borrel of tussendoor
Paleonaise Lekkere mayonaise paleo-stijl

Dranken:

Aardbei-shake hmmm.....
Appel-citroen limonade
Banana-shake vers, fris en snel
Bitter lemon lekker fris

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan elke dag kijken op deze site want word dagelijks nieuwe recepten toegevoegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bak eens een ei samen met een banaan, heerlijk!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ei met banaan?
nog nooit van gehoord, maar het lijkt me wel lekker!
Moet daar dan ook peper en zout bij of niets?
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, met wat zout is lekker.
ik heb het eens gegeten in de stad, en sindsdien maak ik het vaak zelf.
spinaziesalade (of warme bladspinazie) met zalm of garnalen en cherrytomaatjes

groene asperges met vis of ham en ei

maaltijdsalade met mais, paprika, komkommer, avocado en tonijn uit blik

biefstuk met salade met komkommer en tomaten

courgettes met een gesnipperd uitje en een stukje vlees of vis

kibbeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om meer afwisseling te krijgen moet je de maaltijden zelf sober houden, dus niet teveel dingen toevoegen aan die sla.

Verder kun je veel groenten rauw en gekookt eten, stomen of roerbakken geeft ook weer een andere smaaksensatie. Heb je al zeewier geprobeerd? Heel lekker in soepen of salades.

Bij de natuurwinkel kun je wat afwijkendere producten krijgen en daarmee nieuwe ideeën opdoen.
Probeer veel te werken met kruiden en specerijen om de smaak te veranderen (als je die mag natuurlijk).

Je hebt melen van wortels cassave (tapioca) en arrowroot bijvoorbeeld zoek uit wat je daarvan mag gebruiken dan kun je koeken bakken, voor ontbijt bijvoorbeeld. Misschien kun je ook iets met aardappelmeel?

ik neem aan dat je hier al geweest bent maar voor de zekerheid... http://www.hetpaleodieet.nl/aan-de-slag/recepten/

Succes met deze uitdaging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat mij weten wat je wel en absoluut niet mag eten. Ook wat betreft kruiden, specerijen en condimenten.
Ik zal je helpen smakelijke gerechten te maken.
Je mag mij ook mailen: Klein50@yahoo.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehm lees de extra uitleg zal ik zeggen
ik mag vlees, vis, groente, fruit en ei
oh ja, specerijen staat er niet bij dus dat is: Peper, zeezout en wel wat andere kruiden, ik weet alleen niet precies wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak maar wat lekkers :p
Verplicht? Door wie? Maar, eerlijk is eerlijk, een slechte keuze is het paleodieet zeker niet bij insulineresistentie!

Kijk eens op www.modderbaard.nl voor aanstekelijke recepten, plaatjes en achtergrondinformatie die van pas kan komen