Op welke manieren kun je een ei bereiden?

Ik wil met pasen graag verschillende soorten ei maken, maar ik ken alleen gebakken en gekookt. Zijn er nog meer manieren?

3 jaar geleden
in: Koken
2.8K
fremar
3 jaar geleden
https://kookpraatjes.nl/lifestyle/dit-zijn-alle-59-manieren-waarop-je-een-ei-kunt-bereiden/

Antwoorden (3)

Je kan een omelet maken eventueel door het toevoegen van andere ingrediënten, of een schuimomelet. Zie hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Omelet.

En kijk verder eens hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Eigerecht, zo raad ik je aan.
3 jaar geleden
Roerei is erg lekker, op z'n Engels: scrambled eggs. Daartoe klop je eieren los met melk (per ei een eetlepel), zout en peper. Smelt wat boter in een steelpan, schenk de eierpap daarbij in en roer voortdurend tot het lobbig is geworden. Je kunt er eventueel geraspte kaas en bieslook aan toevoegen.
Amadea
3 jaar geleden
Gevulde eieren
Om een gevuld ei te maken moet je eerst een gekookt ei hebben en dan het liefst hard gekookt. Als je deze dan gekookt hebt kan je ze pellen en snij je ze verticaal door. Vervolgens haal je het eigeel eruit en prak je deze helemaal fijn. Voeg dan wat mayonaise, ketchup, paprikapoeder, peper en zout toe en mix dit tot een geheel. Je hebt dan vervolgens een soort sausje en die doe je terug in het eitje, op de plek waar het eigeel eerst ook zat. Als finishing touch kan je nog een klein plukje peterselie erop leggen.

Pocheren
Een ei pocheren is waarschijnlijk de moeilijkste manier om een ei te bereiden. Bij een gepocheerd ei blijft zowel het eiwit als het eigeel zacht. Je zet een steelpannetje op het vuur en laat het water koken. Zodra er kleine bubbeltjes komen kan je met een lepel flink gaan roeren in de pan. Zorg ervoor dat er een draaikolk komt, want zo blijft het ei een geheel. Als de draaikolk er eenmaal is tik je het ei stuk in het midden van de pan (dus in de draaikolk). Zet dan een wekker. Drie minuten voor een zacht ei en vijf minuten voor een hard ei. Haal dan vervolgens het ei eruit en laat deze even rusten op een schone theedoek of keukenpapier.
fremar