Wanneer is wit brood oud genoeg om er wentelteefjes van te maken?

Wie weet wanneer wit brood oud genoeg is om er goede wentelteefjes van te maken? En tot wanneer kan er nog wentelteefjes van maken? Zou dat na 5 dagen ook nog kunnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3K

Het beste antwoord

Dat maakt helemaal niks uit. Het recept is bedacht om oud brood op een lekkere manier te verwerken. Maar je kunt het net zo goed van brood dat maar één dag oud is maken. Na vijf dagen gaat het op precies dezelfde manier. Het kan niet mislukken.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ik ga mee als kookstaf op kamp en dan kan ik wit brood gewoon vanaf zaterdag opsparen tot donderdag om er wentelteefjes van te maken.

Andere antwoorden (1)

Dat is per brood verschillend. Bij de bakker bij ons is het brood na 1 dag al geschikt, omdat het zo oud is.
Met vers brood kan het ook maar dan wordt het zo klef. Als het brood droog is is het geschikt. ong 3/4 dagen