Knakworst met echte darm
Kun je wel frituren.

Uit blik niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gadver haha :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik wel, maar ik vind het gewoon vies klinken :p

Andere antwoorden (3)

Nee, dat wordt een plofworst.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het plaatje is van worstjes die te warm gekookt zijn of in de magnetron zijn geweest. In het vet komen ze er nog niet eens zo mooi uit... :-)
Nee, daar zijn ze niet geschikt voor. De worst bevat te veel water en het velletje is niet bestand tegen hoge temperaturen. Het worstje zal dus uit elkaar barsten en zich door het hele vet verspreiden.
Als het goed is kun je op de verpakking lezen dat je de worstjes in het sap dat in het potje zit moet opwarmen, maar niet koken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wel in de cafetaria gefriteurd te krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik nog nooit gezien. Ik zie ze daar altijd de magnetron in gaan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons vragen ze altijd uit het water of frituur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, bij ons kan je ook worst uit de frituur krijgen bij de patatzaak.
Je kunt ze in een laag olie van 7-8 cm frituren als je ze omhult met een beschermend jasje.
In Amerika kennen ze ze op die manier bereid als Corn-Dogs

Roer door elkaar;
250 gr. bloem,
200 gr.geel maismeel,
2 eetl. suiker,
1½ theel. bakpoeder en een beetje zout.

Doe er 2 eetl. koude margarine bij in blokjes en verwerk alles tot een kruimelig geheel.
Doe er dan een groot losgeklopt ei en2 dl melk bij en meng alles tot een luchtig beslag.
Dep de knakworsten droog en steek ze aan prikkers.
Lange houten prikkers die je eerst een kwartier in water hebt laten weken. De prikkers steek je door het midden over de hele lengte van de worst Hiervoor kan je dus het best de lange frankfurters nemen.
Als de laag olie zo'n 190 graden C. heet is, doop je de worstjes met stokje erin, in het beslag en laat het teveel er van afdruipen. Bak de corn-dogs met 4-5 tegelijk ca. 4 min. goudbruin. Neem ze uit de pn en laat ze uitlekken op keukenpapier. Herhaal dit met de rest. Deze hoeveelheid eslag is voldoende voor 8 Frankfurters.
Serveer ze heet met pittige mosterd of tomatenketchup.

Lijkt het je te zoet kan je ook een beslag maken van;
50 gr. fijn geel maismeel,
75 gr. bloem,
1/4 theel, zuiveringszout,
beetje keukenzout,
Door elkaar roeren.
In andere kom doen;
1 3/4 dl. karnemelk of yoghurt en 1 ei. Alles goed kloppen
en dan samen met het bloemmengsel tot een glad beslag roeren.

Hier zie je hoe het gemaakt wordt;

http://www.youtube.com/watch?v=2PsvhaY3t2Y

Ik heb alleen mijn eigen receptuur want die ken ik.
amc