hoe kan ik voorkomen dat geroogde vrucchten naar de bodem zaken van cakebeslag ? ook appels?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, zie dat er op deze vraag ook een minnaar actief is. Wat een lol!

Antwoorden (4)

Dit kun je voorkomen door ze eerst even door de bloem te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het cakebeslag precies volgens verhoudingen?

Als het beslag te dun is zakt alles ook sneller naar de bodem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilt je gedroogde vruchten gaan toevoegen dan is het raadzaam ze iets voor te weken, zo voorkom je dat ze teveel water onttrekken uit het beslag, en zo naar de bodem zakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rozijnen zijn dan te nat. Week ze eerst na het wassen, in rum bijv. is erg lekker, maar het mag ook water zijn of vruchtensap, zodat ze opzwellen. Laat ze goed uitlekken en dep ze dan goed droog in een schone theedoek. Ze zakken nu niet meer in het beslag. Je kunt ook het beslag iets meer bloem geven, want als het beslag niet stevig genoeg is zakt de vulling ook. Je kunt ook wat bloem in een plastic zak doen, de rozijnen erbij en dan doorschudden zodat de rozijnen ermee bedekt zijn. Wel goed de meeste bloem er weer afschudden voor je ze aan het beslag toevoegt, zeker als het beslag al niet te dun is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt de appels in kleine blokjes snijden en na het besprenkelen met citroensap even droogdeppen. Zij zijn licht dus zakken niet zo gauw. Je kunt ook eerst een laag beslag in de vorm doen, daarop een laag met appelpartjes
dakpansgewijs, daarop weer beslag en blokjes/schijfjes appel bovenop,al dan niet met wat rozinen ertussen, bestrooid met suiker/kaneel. Ziet er leuk uit als je zo'n plak doorsnijdt.
amc