Moet ik die pan open of dicht houden bij een rollade braden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
10.1K

Het beste antwoord

Dicht. Anders verdampt het water en vocht en brandt hij aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet er nog iets bij aan kruiden? Ik maak dit voor het eerst!
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor de late reactie, maar de rollade van de slager en supermarkt zijn al gekruid.

Andere antwoorden (2)

Je moet hem dicht houden, anders verdampt inderdaad het water. Door hem dicht te houden blijft er meer warmte in de pan waardoor hij gelijkmatig gaard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de deksel schuin op de pan doen.
Rollade uit verpakking nemen en in ca. 1 uur op kamertemperatuur laten komen. Vlees droogdeppen met keukenpapier en bestrooien met zout en peper.

In braadpan op matig vuur boter smelten. Als bijna alle schuim van boter is weggetrokken, rollade in pan leggen en aanbraden. Rollade met behulp van vleestang of houten spatel en vleesvork paar keer omdraaien, zodat vlees rondom - ook aan zijkant! - lichtbruin wordt.

Vuur laag draaien en rollade met deksel schuin op pan in 35 min. tot 1 uur gaar braden (gaartijd is afhankelijk van gewicht). Vlees uit pan nemen en in aluminiumfolie verpakt 10 min. laten rusten. Intussen wijn in pan schenken, aanbaksels losroeren en jus even laten doorkoken. Jus op smaak brengen met zout en peper. Rollade uit folie nemen, netje openknippen en verwijderen. Rollade met groot mes in dunne plakken snijden.