Varkensrollade met kaas uit de oven?

Kun je een varkensrollade de dag van tevoren braden.
De volgende dag in stukken snijden evt. met uien en kaas erover doen en dan in de magnetron verwarmen?

Het moet namelijk de dag erna te verwarmen zijn i.v.m. vervoer.

Toegevoegd na 33 minuten:
Sorry hoor, ik bedoelde natuurlijk oven, maar ik heb zo'n combi ding, dus noem alles wat erin gaat: magnetron ;-))

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Het KAN wel, maar het wordt er niet lekkerder van. Het afkoelen leidt tot extra uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat kan zonder problemen. Ik zou het wel in een magnetronbakje- of folie doen tegen uitdrogen. Je zou het echter ook in de oven kunnen opwarmen, lekker met de jus erover heen en met aluminiumfolie afdekken. Dit moet op een graad of 100 gebeuren. Bon apetite@
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan hel goed m.i.
verpak de rollade in folie, daar heb je profijt van met het later opwarmen. eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan inderdaad wel. Het wordt wel wat droger. Ik heb dat ook wel eens met een beenham gedaan. Wat ik dan deed is hem niet helemaal gaar bakken. zodat als je hem opwarmt de dag erna dat hij dan zeg maar afgaart. Het vlees blijft dan ook wat sappiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel beter....+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt ook lekker.
Kan daar dan ook cranberrysaus bij? Het is natuurlijk lekkerder als je het aanbakt, oven in met kaas en dan cir. 10 min. laat 'garen' en zodat gelijktijdig de kaas smelt. Dus niet de dag van tevoren. Of is mijn gedachtengang helemaal verkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zelf niet snel gewone kaas en cranberrysaus combineren. Wat mij het lekkerst lijkt is het vlees op de dag van opwarmen te snijden en dan wat geitenkaas erop te doen en dan cranberrysaus erbij. Het zoet/zurige van die saus combineert naar mijn idee beter met geitenkaas dan met gewone kaas. Beenham heb je overigens in verschillende smaken. De virginia/amerikaanse is heel lekker en pittig en de honing whiskey wat zoetig. Bij die 2 hoeft niet eens een saus. Maar als je dat wel zou willen zou ik eerder voor een jachtsaus gaan.