Hoe komt het dat aangekochte confituur tegenwoordig zo vlug beschimmelt ? Wat ertegen doen?

Vroeger maakten we zelf confituur en die beschimmelde nooit ook niet 'open' . Soms versuikerde ie wel.
Die aangekochte staat na een maand vol met schimmel eens open en zelfs wanneer bewaard in de koelkast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat het komt doordat er vaak veel minder suiker inzit. Veel suiker is goed tegen de bederf want het is een natuurlijk conserveermiddel. Let maar eens op de ingredienten. Probeer dan een confituur te kopen met 50% suiker en 50% vruchten.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik ga er overigens wel vanuit dat je idd met een schoon mes in de confituurpot gaat. En verder let ik dus op het suikergehalte en een normale pot gaat echt langer dan 1 maand mee, doe er wel meerdere maanden mee als ie niet eerder op gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een maand in de koelkast! Meeste producten zijn na opening beperkt houdbaar. Probeer eens een kleinere verpakking. Gebruik ook altijd een schone lepel/mes zodat er geen brood of boter resten bij komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles moet ' light' tegenwoordig, suikers zijn onze vijanden geworden, dus doen fabrikanten er andere conserverings middellen in de confituur.
Je moet dan wel snel de pot leeg maken, anders zie je schimmel komen.
Kleinere potjes kopen die sneller leeg zijn, is misschien je oplossing.