Wat kan je met een zakje wokgroenten doen?

Ik ben alleen en krijg veel gasten. Ik heb iets nodig wat je van te voren kan voor bereiden en wat je alleen op hoeft te bakken. Ik dacht aan een zakje wok groenten met wat verse groenten erbij en kip. Maar wat zou ik er nog meer mee kunnen? Ik vind dit iets te simpel kan ik er wat bij doen of iets totaal anders maken? Geen rijst ofzo erbij dat doe ik los. (bak ik met paddenstoelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
6.9K

Antwoorden (9)

een lekker spaanse peper, in kleine stukjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet tussen de wokgroente zit, zou je een bakje taugé erbij kunnen doen. Dat moet net zo kort als de wokgroente aangebakken worden. Zelf vinden wij bakgember door de wokgroente heel lekker en past ook goed bij de kip en rijst. Een frisse salade ernaast van sla, komkommer en ui en wat paprika voor de kleur en walnoten en je hebt een heerlijke maaltijd. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou nasi maken, kan prima van tevoren. kip in stukjes, bakken met spekblokjes die wokgroenten en kruiden (ketoembar, ketjap, ui, knoflook, beetje trassi), lepel pindakaas erdoor en dan je gekookte rijst erbij. Huppekee, nasi is klaar.

Dan kipfilet in stukjes aan satestokjes in de satemarinade en grillen. Augurken, kroepoek, zilveruitjes en pindasaus erbij en je bent klaar voor je gasten.

O ja, vergeet koud bier niet!
paulus811
13 jaar geleden
Doe wat olijfolie in een hapjespan. Fruit daarin een paar teentjes knoflook. Vervolgens doe je daar 1 of twee zakjes wokgroenten bij. Vervolgens doe je er een scheut water in. En dan lekker kruiden. Bijvoorbeeld cayennepeper en indiase kruiden. Vervolgens een theelepel pindakaas erbij voor een lekkere smaak. Is in een paar minuten klaar.

Kip kan je prima in de oven bereiden. Een scheutje water in een ovenschaal. Kip erbij. Lekker kruiden (met thijm, basilicum, zwarte peper) Deksel erop en een uurtje op 200 graden. geen omkijken naar.

Rijst is daar ook lekker bij en supermakkelijk.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Kip in de oven met een scheutje water? lijkt mij niet echt lekker...Waarom geen olie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is prima hoor. Ik maak mijn kip altijd klaar in de magnetron en zet hem dan in een bodempje water. De kruiden en marinade komen daar dan ook in en dat mengsel roer ik dan door de soep als de kip klaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kip is van zichzelf al vet. Door het water en de deksel erop krijg je een stoom effect waardoor de kip heerlijk mals wordt.
Je zou er ook een goed gevulde soep van kunnen maken, de wokgroenten in flink water, misschien een bouillonblokje erbij, een grote pot bruine bonen en de stukjes kip die je al in gedachten had (of blokjes tempeh if panir voor de vegetarische variant). Stokbrood erbij in grove stukken en klaar!

Je kan er ook nog een oosterse draai aan geven door er wat flinke scheppen pindakaas door te doen en een dot sambal en een teentje knoflook. Daar hoort natuurlijk kroepoek bij, of cassave chips.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van een ovenschotel, kun je rustig een dag van te voren al klaarmaken dus alle tijd om je gasten aandacht te geven.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel eens iets met paksoi gedaan? Is net zo snel klaar als wokgroente en erg lekker knapperig en sappig.

je kunt bijv. kip teriyaki maken met rijst/paddestoelen;

Snijd kipfilet in blokjes en marineer het enkele minuten in een marinade van; wat ketjap manis, citroensap, zout, gemberpoeder en kerriepoeder.
Snijd intussen de paksoi in niet te kleine stukken en snipper 1 ui en 1 rode paprika.
Laat de wokpan goed heet worden en doe wat wokolie in de pan. Braad de uitgelekte kipstukjes goed gaar en bruin en voeg de ui, en paprika toe. Wok alles 2-3 min. goed door. Doe er nu ½ flesje Teriyaki honingsaus van Conimex door en schep de paksoi erdoor. Nog 1-2 min. wokken en serveer dit over de rijst. Het is overigens ook lekker om door het kipgerecht cashewnoten te strooien.

Uiteraard kan je het ook doen met wokgroente als je dat persé wilt, maar paksoi is zo lekker, zelfs rauw kan ik er niet vanaf blijven als ik het aan het snijden ben. Wassen hoeft niet eens, het is meestal schoon verpakt. In elk geval verser dan voorverpakte gesneden wokgroenten en net zo snel klaar.
amc
13 jaar geleden
ik denk gelijk aan cilli con carne gehakt oid ff bakken wok&andere groente erbijff sausje maken met cilli mx blik bonen er in kiepen even laten pruttelen en
eet smakelijk

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan het een spaans tintje geven door er tortilla's van te maken even met kaas in de oven
mjamie ik weet wat ik morgen eet
jammer dat de suup nu dicht is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met wok groente kun je eigenlijk heel veel
lasagne of nasi maken, maar je kunt het ook weer gebruiken voor een lekkere saus.

veel dingen die je met soepgroente kunt, kun je ook met wok groente (behalve soep maken dan)

veel succes ermee!