Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang worden er al theedozen gebruikt in nederland?

naar aanleiding van de vraag van Els; ik vroeg me dit al vaker af. Want inderdaad kan ik me vroeger alleen die vieze engelse thee herinneren en heb ik nooit een theedoos met verschillende smaken gezien. Daarom luste ik vroeger ook nooit thee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
745
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gearomatiseerde thee bestaat al heel lang, maar omdat die ineens grootschalig populair werd, gingen horecabedrijven over op van die dozen/kistjes waar diverse smaakvarianten in gepresenteerd kunnen worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vroeger werden er al theekistjes gebruikt, omdat de thee daarin beter te bewaren was. Wat google werk levert op dat pickwick al in 1753 verschillende theemelanges maakte.

Ook heb ik theekistjes gezien, met daarin een aantal busjes geschikt om verschillende mellanges in op te bergen.

Aangezien thee in de 17 eeuw pas naar Nederland kwam. Zou ik zeggen dat theekistjes vanaf de 18e eeuw al in Nederland gebruikt werden.

Toegevoegd na 1 minuut:
en dan bedoel ik in de vorm van een verzameldoos voor verschillende soorten, want theekistjes zijn er dus al vanaf thee ergens in opgeborgen moet worden. En dus in Nederland al vanaf de 17e eeuw.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding