Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke appels (soort) kan ik het beste voor appelsap nemen?

Ik wil zelf appelsap maken. Welke appels kan ik het beste nemen? Welke zijn het lekkerst en welke leveren het meeste sap op? Op internet kan ik dit antwoord niet vinden, dus mijn hoop is op gv gevestigd.

Proost!

14 jaar geleden
in: Dranken
13.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk! Hoe ga je dat doen?
Wij hebben zoveel appels aan de boom dit jaar, en de appelmoes en appeltaart komen me de neus uit!!
paulus811
14 jaar geleden
Hi penny, ik heb een keukenmachine gekocht waarmee dat kan (een philips HR7775). Maar ik wil best een paar liter voor je persen hoor, bij mij gaat een appeltaartje er nog wel in ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jonagold is zoet, boskoop fris, elstar zit ertussenin. Voor een fles is zo’n 3 kilo appels nodig, dat komt neer op twee tot drie appels per glas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Beste antwoord omdat je vertelt hoe de soorten smaken, daar kan ik wat mee.

Andere antwoorden (6)

Ik gebruik Pink Lady.. wel duurder maar zo lekker zoet!
En sappig...
Met Fuji appels op een goede 2e plaats...

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Golden delicious
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het probeert neem verschillende appels,die je zelf lekker vind,vaak kan een appel terwijl hij lekker smaakt,en je er dan appelsap van maakt tegen vallen,heb je de goede soort gevonden,kun je daar mee door gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je appelsap wil maken voor het maken.

De flevosap appelsap is echt heerlijk en zonder toevoegingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hi gdanonym, die ken ik en is inderdaad lekker maar het lijkt me leuk om zelf te persen. Ik heb een nieuw keukenapparaat gekocht die dat o.a. kan en dan wil ik het proberen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel plezier. Je bent wel veel appels kwijt voor het maken van 1 glas.
de jonagold zijn de beste voor appelsspijs en de sappigste appels waar je rap appelsap van heb
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding