Welke appels (soort) kan ik het beste voor appelsap nemen?

Ik wil zelf appelsap maken. Welke appels kan ik het beste nemen? Welke zijn het lekkerst en welke leveren het meeste sap op? Op internet kan ik dit antwoord niet vinden, dus mijn hoop is op gv gevestigd.

Proost!

14 jaar geleden
in: Dranken
13.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk! Hoe ga je dat doen?
Wij hebben zoveel appels aan de boom dit jaar, en de appelmoes en appeltaart komen me de neus uit!!
paulus811
14 jaar geleden
Hi penny, ik heb een keukenmachine gekocht waarmee dat kan (een philips HR7775). Maar ik wil best een paar liter voor je persen hoor, bij mij gaat een appeltaartje er nog wel in ;-)

Het beste antwoord

Jonagold is zoet, boskoop fris, elstar zit ertussenin. Voor een fles is zo’n 3 kilo appels nodig, dat komt neer op twee tot drie appels per glas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Beste antwoord omdat je vertelt hoe de soorten smaken, daar kan ik wat mee.

Andere antwoorden (6)

Ik gebruik Pink Lady.. wel duurder maar zo lekker zoet!
En sappig...
Met Fuji appels op een goede 2e plaats...

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Golden delicious
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het probeert neem verschillende appels,die je zelf lekker vind,vaak kan een appel terwijl hij lekker smaakt,en je er dan appelsap van maakt tegen vallen,heb je de goede soort gevonden,kun je daar mee door gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je appelsap wil maken voor het maken.

De flevosap appelsap is echt heerlijk en zonder toevoegingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hi gdanonym, die ken ik en is inderdaad lekker maar het lijkt me leuk om zelf te persen. Ik heb een nieuw keukenapparaat gekocht die dat o.a. kan en dan wil ik het proberen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel plezier. Je bent wel veel appels kwijt voor het maken van 1 glas.
de jonagold zijn de beste voor appelsspijs en de sappigste appels waar je rap appelsap van heb