Zijn er, in Nederland, frisdranken te koop, waar geen of heel weinig suiker én geen kunstmatige zoetstoffen in zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die komen zo uit de kraan, water noemen we dat! Een fantastische uitvinding.

Het beste antwoord

Binnenkort verwacht ik een doorbraak van frisdranken die gezoet zijn met stevia, een plantaardige zoetstof zonder calorieën. In Japan worden veel frisdranken er al jaren mee gezoet maar in de VS en Europa verloopt de introductie moeizaam, waarschijnlijk door de grote belangen van de suiker- en de aspartaamindustrie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, mineraalwater, maar ook caloriearme dranken als karnemelk, fris van smaak. Je betaalt over karnemelk geen frisdrankenbelasting en btw daarover. Tel uit je winst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water en karnemelk zijn geen frisdranken, uiteraard betaal je dan geen frisdrankenbelasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spa drink ik al veel, ik zoek iets met een smaakje.. en helaas kan ik niet tegen lactose
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En spa aangelengd met wat verse sap? Een halve versgeperste sinaasappel of wat van die AH vers sap?
Dan heb je een smaakje maar geen toevoegde suiker, en meteen wat fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
citroenschijfjes, sinaasappelschijfjes, kiwi-plakjes - leef je uit. Of een scheutje appeldixap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fynnya en nieuwsgierig, ik zal s wat gaan experimenteren : -)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets, op mineraalwater betaal je verbruiksbelasting en daarover btw.
Info van site Belastingdienst:
Verbruiksbelasting Op alcoholvrije dranken (vruchtensappen, groentesappen, mineraalwater en limonade) pruim- en snuiftabak heft de Belastingdienst een afzonderlijke verbruiksbelasting. Deze belasting geldt ook voor alcoholvrije dranken in vaste vorm (bijvoorbeeld poeder voor energiedrankjes) of als concentraat, zoals limonadesiroop.
Cristal clear! Vind ik erg lekker en maar 1kcl en geen suiker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar wél kunstmatige smaak- en zoetstoffen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow....dat wist ik dan weer niet, sorry!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ipv suiker dus aspartaam, en dat is kankerverwekkend, liever meer suiker en geen tumor als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kankerverwekkendheid is beperkt, ik pleit beslist niet voor aspartaam maar jouw stelling is wel erg ongenuanceerd.
Je zou een fles Spa rood kunnen kopen en deze voorzien van uitgeperste sinaasappels eventueel met vruchtvlees.
Dan heb je frisdrank zonder suiker.
Ok appels/perem persen en dat opdrinken is niet alleen gezond maar ook drink je dan alleen de natuurlijke suikers want dat zit natuurlijk in elk product.
Kortom met bron/water en fruit kun je zoveel frisdrank maken als je wil.
Er zijn talloze varianten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met natuurlijke suikers wordt bedoeld fruitsuikers.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is precies het verschil tussen natuurlijke, onnatuurlijke en fruitsuikers en wat is het gezondheidsverschil? Je bent de enige niet die dit stelt hoor, maar ik wil het langzamerhand weleens weten.
j5m
12 jaar geleden
Natuurlijke fruitsuikers zijn aanwezig in het fruit .
De andere suikers zijn toegevoegd.
De fruitsuikers die van nature aanwezig zijn zijn natuurlijk gezonder.
en ook niet te vermijden want ze zitten er van nature al in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vruchtensap bevat net zoveel suiker als frisdrank en wordt derhalve afgeraden als je op je gewicht moet letten. Mijn vraag is dus WAAROM ze gezonder zouden zijn. Riet- en bietsuiker zijn volgens mij net zo natuurlijk, want plantaardig.
Stap eens een islamitische winkel binnen. Daar verkopen ze Ayran. Dat is yogurt met water en wat zout. Erg verfrissend! Onlangs heb ik daar ook een flesje Ayran gekocht met koolzuur en munt, heel apart en lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spa rood, daar zitten geen suikerhoudende stoffen in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dat héél gemakkelijk zelf maken: een half glas vruchtensap (let op: sap, geen nectar want daar zit veel suiker in) mengen met een half glas koolzuurhoudend mineraalwater. Even omroeren, klaar. Lekker verfrissend en gezond!
Amadea