Wonen de verslaggevers in het buitenland, ook in die plaatsen?

Of worden ze voor elk verslag heen gevlogen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat om verslaggevers van het nieuws.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.6K

Het beste antwoord

Meestal wonen ze daar voor een paar jaar. De NOS bijvoorbeeld heeft zo'n 25 correspondenten in 25 buitenlanden. De NOS heeft eigen bureaus in Washington, Brussel, Berlijn en Peking. Verder zitten er correspondenten in Rio de Janeiro, Buenos Aires, Paramaribo, Willemstad, Londen, Parijs, Kopenhagen, Madrid, Rome, Belgrado, Athene, Budapest, Moskou, Istanbul, Tel Aviv, Amman, Nairobi, Johannesburg, Delhi, Jakarta en Sydney.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gemiddeld om de zeven jaar wisselen ze tegenwoordig van standplaats. Dat was vroeger anders. Eddo Rosenthal bijvoorbeeld was ruim 30 jaar correspondent in Israël.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meeste verslaggevers wonen in het land waarvan ze verslag doen. Dat is ook logisch, want je moet van alles op de hoogte zijn en samen met de bevolking leven om ook daadwerkelijk alles te kunnen begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zijn het correspondente die in dat land, of in een naburig land wonen en zo de hele regio bestrijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NOS en RTL nieuws hebben 'correspondenten', deze wonen en werken een aantal jaren in een bepaald land en geven verslag over een groter gebied. En hebben 'verslaggevers'. Deze wonen in Nederland en worden, waarnodig, naar een bepaald land gestuurd.

Bijv. de opstand in Egypte en Libie worden 'gecoverd' voor de NOS door Nicole Leveber. Zij 'woont' in Jordanie. NOS Nieuwsuur heeft nu in het oosten van Libie een verslaggever zitten welke uit Neserland komt.